طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

۳۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه 94/07/29 کارگاه آموزشی با موضوع دلایل عود مجدد به دبیری سرکار خانم بهشتی به صورت میزگرد برگزار گردید.

خلاصه مطالب بیان شده :

زمانی می توانید محکم باشید که بدانید برای چه در کارگاه آموزشی حضور دارید، برای چه قطع مواد کردید و چرا باید پایدار باشید...

غره شدن به اینکه علم و آگاهی و مدت رهاییتان زیاد است، بزرگترین ضربه را وارد خواهد کرد. برای عود مجدد نکردن باید مواظب باشید که در ابتدا عود احساسات نکنید، عود افکار نکنید تا در ادامه به عود جسمی منجر نشود. تسویه حساب نکردن با مواد، عدم رعایت بایدها و نبایدها، اختلال در خواب و غذا، فرار از مشکلات زندگی، کاربردی عمل نکردن آموزشها از دیگر دلایل عود مجدد می باشد.

عود مجدد زمین خوردن در مسیر درمان است اما نشستن و بلند نشدن هیچ کمکی نمی کند.

برای جلوگیری از عود مجدد باید : افکار اشتباه را با راهنما در میان گذاشت. بذر وسوسه را از ذهن بیرون کرد. خود را در موقعیت مصرف قرار ندهید.

عود کردن افراد به این دلیل است که رهاییشان برایشان ارزشمند نیست... اگر به رهاییتان عشق داشته باشید هرگز عود مجدد نخواهید کرد.

در پایان کارگاه آقای محسن رضایی مدت 3 ماه، آقای جمال حاجی مدت 1 سال، آقای علی عسگری مدت 3 سال و آقای جواد متقی مدت 4 سال رهایی اعلام کردند... راهنمای هر چهار عزیز آقای احسان حبیبی می باشند. تبریک ویژه به آقای حبیبی و همه ی عزیزان

به لطف خالق یگانه سومین مراسم سینه زنی و سومین ضیافت نیز برگزار گردید...

  • ۴ نظر
  • ۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۶
  • ۴۰۴ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

* نوجوانان در گروه سنی 10 تا 12 سال به دنبال تجربه کردن هستند. در واقع آن ها می خواهند چگونگی عملکرد هرچیزی را در اطراف خود بدانند لذا برای این گروه سنی یک دوست صمیمی و یا یک گروه از دوستان بسیار مهم است و آنچه که نوجوان 10 تا 12 سال به آن علاقه مند می شود، در واقع چیزی است که سایر افراد گروه تایید می کنند و قسمتی از هویت فرد در تایید فرد توسط گروه شکل می گیرد. در این سنین بهتر است والدین، یک رابطه دوستانه با نوجوان برقرار کنند. درصورتیکه نوجوان مسائلش را با والدین مطرح نکند، با فرد دیگری مطرح می کند که ممکن است فرد قابل قبولی نباشد.

* بیشترین تلاش برای پیشگیری از مصرف مواد باید در دوره نوجوانی صورت گیرد. در واقع این دوره، مرحله ی حساسی برای شروع مصرف مواد است و بیشترین خطر در سنین 12 و 13 سالگی است. بنابراین، اطلاعات دقیق به این نوجوان در ایجاد انگیزه قوی برای مقابله با تعارف مصرف مواد در آن ها و تقویت قدرت تصمیم گیری شان، نقش عمده ای در محافظت نوجوانان دارد و لازم است خانواده ها راهکارهایی که می تواند جهت "نه" گفتن به کار رود را به فرزندان خود بیاموزند.

*اکثر والدین تصور می کنند اعتیاد ویژه افراد خاص است و فرزند آن ها هیچ گاه معتاد نخواهد شد و همین انکار، فرزند را در ورطه ی سقوط می کشاند. اگر والدین مهارت های لازم فرزند پروری را نداشته باشند، شکل گیری شخصیت کودکان دچار اختلال می شود. بنابراین، ضرورت دارد والدین آموزش های لازم برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان خود را دریافت کنند، زیرا بسیاری از افراد معتاد در خانواده هایی بزرگ شده اند که آداب فرزند پروری را نمی دانسته اند.

  • ۲ نظر
  • ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۳۷
  • ۱۶۲ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

به اطلاع کلیه عزیزان می رساند، موضوع آموزشی چهارشنبه 94/07/29 دلایل عود مجدد می باشد.

دبیر کارگاه سرکار خانم بهشتی و آموزشگر، آقایان امین خادم، علی آزاد، محمد حسنی و حسن کریمی میباشند.

  • ۲ نظر
  • ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۱۶
  • ۲۲۰ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

شنبه 94/07/27 کارگاه آموزشی با موضوع صداقت با راهنما به دبیری سرکار خانم حاتمی و آموزشگری آقای محسن رحمانیان برگزار گردید.

اصلی ترین رکن درمان صداقت با راهنما است. البته قبل از صداقت با راهنما باید با خود صداقت داشت، نقاب را برداشت و خود را شناخت تا در ادامه بتوان با راهنما صادق بود.

کوچکترین ناصداقتی سبب خارج شدن از مسیر درمان می شود.

صداقت پنداری، گفتاری و رفتاری می باشد.

صداقت فقط این نیست که هرکاری انجام دادید به راهنما اطلاع دهید، باید بایدها و نبایدهایی که راهنما برایتان مقرر می کند را انجام دهید.

بعد از کارگاه آموزشی دومین مراسم سینه زنی و عزاداری سید و سالار شهیدان برگزار گردید. به لطف پروردگار دومین نذری محرم 94 نیز فراهم گردید.

  • ۳ نظر
  • ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۹
  • ۵۵۶ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

به اطلاع کلیه عزیزان می رساند، موضوع آموزشی دوشنبه 94/07/27 صداقت با راهنما می باشد.

دبیر کارگاه سرکار خانم حاتمی و آموزشگر آقای محسن رحمانیان می باشند.

  • ۲ نظر
  • ۲۷ مهر ۹۴ ، ۰۰:۰۳
  • ۲۰۴ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

سوء مصرف طولانی مدت شیشه فرد را در وضعیتی قرار می دهد که به آن سایکوز ناشی از آمفتامین یا به عبارتی جنون ناشی از شیشه می گویند. البته کم نیستند بیمارانی که اظهار می کنند با اولین یا دومین مصرف شیشه دچار این وضعیت شده اند! 

جنون شیشه سیر مشخص و جالبی دارد! و با زیر نظر گرفتن دیگران شروع می شود! بیمار به دقت اطراف خود را زیر نظر می گیرد و در بسیاری موارد، از پنجره همه جا را دید می زند! حتی ممکن است برای اینکار از یک یا چند دوربین قوی هم استفاده کند! بسیار تمایل دارد که ماورای هر چیز را ببیند و از آن آگاه شود!

بعداز مدتی این وضعیت کاملا برعکس می شود و این بار بیمار تصور می کند که همه او را زیر نظر دارند! و این درست زمانی است که بدبینی به سراغش می آید و پارانوئید می شود!

فکر اینکه دیگران از پنجره یا هر جای دیگر در حال جاسوسی هستند باعث می شود که پنجره ها را با پارچه های ضخیم حتی پتو بپوشاند! باز کردن پریز برق و بستن هر گونه روزنه ای که احتمال جاسوسی از طریق آن وجود داشته باشد نیز از دیگر کارهایی است که بیمار آنرا انجام می دهد!

تصور کنید؛ فردی را که به احتمال اینکه از طریق کامپیوتر جاسوسیش را می کنند، کامپیوترش را جمع کرده، اتصالاتش را جدا و در محلی دور از دسترس قرار می دهد! شخص به شدت از دوربین گریزان است!

بدبینی بیمار شدت پیدا کرده، بصورتیکه تصور می کند دیگران برای شکست دادن یا از بین بردن او نقشه کشیده اند! و برای اثبات این قضیه هزار و یک دلیل می آورد!

شک و بدبینی در حد تهمت زدن و نسبت دادن کارهای خلاف اخلاق به خانواده و نزدیکان خود باعث ایجاد بسیاری مشکلات حاد از جمله از هم پاشیده شدن خانواده و روابط اجتماعی شده و بیمار را در سرازیری تنهایی و ورشکستگی قرار می دهد!

به علت از بین رفتن روابط اجتماعی، بیمار تنها می شود! متاسفانه در بسیاری موارد، خانواده بیمار تصور می کنند در این مرحله بیمار در حال ترک شیشه است و سیر بهبودی را طی می کند و ناخواسته در مسیری حرکت می کنند که بیمار همچنان به مصرف  شیشه و این بار بی دردسر تر ادامه دهد و بیماریش پیشرفت می کند!

اگر شما هم بارها شنیده اید که مصرف کنندگان شیشه ممکن است به خود یا دیگران آسیب برسانند، این قسمت آخر را بخاطر بسپارید! هذیان گزند و آسیب ( یا همان بدبینی شدید ) و عدم آگاهی بیمار از آن باعث می شود که بیمار به خود یا اطرافیانش آسیب جانی برساند!

بیماری را تجسم کنید که به تصور اینکه همسرش با شخصی ( که واقعا خیالی بوده و اصلا در دنیای واقعی وجود ندارد) در ارتباط بوده، قصد جانش را می کند! خودکشی و دستگیری این افراد به عنوان اشرار نیز بیشتر در این مرحله صورت می گیرد!

  • ۲ نظر
  • ۲۷ مهر ۹۴ ، ۰۰:۰۰
  • ۳۱۰ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

شنبه 94/07/25 هفتمین دوره از سری کارگاه های آموزشی اندیشه نو، زندگی نو با موضوع شعور به دبیری آقای حبیبی برگزار گردید.

خلاصه مطالب گفته شده در کارگاه آموزشی :

معنای عام شعور: شامل اموری همچون درک، منطق، عقلانیت، علم، آگاهی و معرفت می باشد.

انسان هافطرتاً شور و شعور دارند، اما سطح شعور آن ها نسبت به علم و آگاهی که پیدا می کنند متفاوت است. خیلی ها آرام آرام رشد می کنند و خیلی دیگر سقوط می کنند. اما این دو مکمل یکدیگر اند... وقتی در مورد تعادل صحبت می کنیم هم شور باید باشد و هم شعور...

از سمت و سویی که افکارتان در مواقع بحرانی به آن کشیده می شود، از انتخابهایی که انجام می دهید و افکار پلیدی که به ذهنتان می رسد، می توان فهمید وسوسه می شوید...

شور زاییده ی اندیشه است! به یکباره اتفاق نمی افتد، حتما تفکری پشت آن است.

عاشورا چند پیام مهم داشت... اینکه امام حسین (ع) زیر بار ظلم و ستم نرفتند و نماز ظهر عاشورا درس آزادگی بوده که به همه ی ما دادند...

باید بدانید اهم زندگیتان چیست... ریشه ی ضربه خوردنتان در زندگی بر اثر نامتعادل بودن است.

اولین مراسم عزاداری و سینه زنی آقا امام حسین در جمعیت طلوع رهایی برگزار گردید...

در حین برگزاری کارگاه آموزشی بسیاری از عزیزان مشغول تهیه غذای نذری بودند و به لطف خداوند توانستیم اولین نذری محرم 94 را آماده کنیم ... به همگی شان خداقوت می گوییم ... اجرتان با آقا امام حسین

 

در انتهای مراسم راهنمایان عزیز مسئولیت شستن دیگ ها را عهده دار شدند... انشاالله امام حسین یار و یاورتان باشد

  • ۲ نظر
  • ۲۶ مهر ۹۴ ، ۰۸:۴۸
  • ۵۵۷ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

به اطلاع کلیه عزیزان می رساند، شنبه 94/07/25 هفتمین دوره از سری کارگاه های آموزشی اندیشه نو، زندگی نو به دبیری جناب آقای احسان حبیبی برگزار می شود.

  • ۲ نظر
  • ۲۵ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۵
  • ۱۸۰ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

مصرف حتی مقدار کم شیشه منجر به بی خوابی می شود: شب تا صبح نمی خوابد دایم در حال عوض کردن کانال تلویزیون  یا گوش کردن موسیقی است! بی قرار می شود و یک جا دوام نمی آورد! اشتها به شدت کاهش پیدا می کند! یکی از مواردی که اطرافیان به شخص مشکوک می شوند کاهش وزن شدید و کم خوابی است!

 با مصرف زیاد؛ تنفس و ضربان قلب افزایش یافته،  طپش قلب پیدا می کنند. فشار خون  و دمای بدنشان بالا می رود و احساس گرما می کنند پس زیاد آب می خورند!  ضربان قلب نامنظم می شود. بشدت تحریک پذیر و پرخاشگر  می شوند و ممکن است دست به هر خشونتی بزنند. اضطراب، گیجی، لرزش اندامها،  تشنج و در نهایت ایست قلبی و مرگ هم از دیگر عوارض سوء مصرف شیشه است.

سوء مصرف طولانی مدت شیشه منجر به ایجاد بدبینی شدید، خشونت، کاهش شدید  حافظه، توهم های شنوایی و بینایی، سایکوز ( جنون آنی ) و بسیاری اختلالات عصبی دیگر  و در نهایت مرگ می شود. اینها توهم های جالبی هم دارند! ممکن است رنگ ها را بشنوند و صداها را ببینند!

متاسفانه شیشه شخص را در وضعیتی قرار می دهد که تمایل به درمان ندارد و شاید این مصیبت بار ترین تاثیر شیشه بر مغز باشد که درمان و پیگیری این افراد را مشکل کرده است!

به علت ترشح زیاد نوروترنسمیتر ها، بعداز اندک زمانی انتهای اعصاب مغز تحلیل رفته و مغز نمی تواند روند طبیعی خود را داشته باشد و بیمار  نه اینکه علایم خوبی تجربه نمی کند بلکه فقط بخاطر ترس از عوارض ترک شیشه که مربوط به کارکرد ضعیف مغز است اقدام به سوء مصرف آن می نماید!

همچنان که گفته شد در حال حاضر درمان مواد محرک از جمله شیشه از مشکل ترین درمان های سوء مصرف مواد است که مستلزم است فرد و خانواده اش در گروه درمانی حضور مرتب داشته باشند تا بتوان فکر مصرف مجدد را از ذهن بیمار دور کرد و به خانواده آموزش داد چگونه با او رفتار کند.

  • ۲ نظر
  • ۲۵ مهر ۹۴ ، ۰۸:۱۵
  • ۲۲۶ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

چهارشنبه 94/07/22 کارگاه آموزشی با موضوع آیا تخریب های دانش پذیر بر خانواده تاثیری دارد؟ به دبیری جناب آقای ایمان غفوری و آموزشگری سرکار خانم آزاد برگزار گردید.

خلاصه مطالب گفته شده در کارگاه آموزشی:

هرکس اصول و قوانینی در زندگی دارد که با رخ دادن اعتیاد مجبور است یکسری قوانین جدید را پذیرا باشد... از جمله مواردی که دستخوش تغییر می شود مقررات خانواده است.

قوانین جدیدی صادر می شود: 1. قانون حرف نزن! 2. قانون احساس نکن! 3. قانون اعتماد نکن!

تاثیری که اعتیاد بر احساسات خانواده می گذارد: 1. گوشه گیری خانواده 2. احساس گناه در خانواده 3. احساس خشم و نفرت در همسران 4. اضطراب و نگرانی 5. عوض شدن جایگاه مرد و زن

تاثیرات اعتیاد بر فرزندان: 1. پنهان کاری 2. خیال بافی 3. عدم اعتماد به نفس 4. کشیده شدن فرزندان به اعتیاد و سرخورده شدن

در انتهای کارگاه آموزشی آقای مصطفی عظیمی به راهنمایی آقای حبیبی 5 سال و 5 روز رهایی اعلام کردند

آقای هادی به راهنمایی آقای همدانی 1ماه و 2 روز رهایی اعلام کردند

به هردو عزیز و راهنمایانشان تبریک عرض می کنیم.

  • ۳ نظر
  • ۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۲:۰۷
  • ۲۸۴ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی