طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

پیام پیشگیرانه (7)

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۷ ق.ظ

* نوجوانان در گروه سنی 10 تا 12 سال به دنبال تجربه کردن هستند. در واقع آن ها می خواهند چگونگی عملکرد هرچیزی را در اطراف خود بدانند لذا برای این گروه سنی یک دوست صمیمی و یا یک گروه از دوستان بسیار مهم است و آنچه که نوجوان 10 تا 12 سال به آن علاقه مند می شود، در واقع چیزی است که سایر افراد گروه تایید می کنند و قسمتی از هویت فرد در تایید فرد توسط گروه شکل می گیرد. در این سنین بهتر است والدین، یک رابطه دوستانه با نوجوان برقرار کنند. درصورتیکه نوجوان مسائلش را با والدین مطرح نکند، با فرد دیگری مطرح می کند که ممکن است فرد قابل قبولی نباشد.

* بیشترین تلاش برای پیشگیری از مصرف مواد باید در دوره نوجوانی صورت گیرد. در واقع این دوره، مرحله ی حساسی برای شروع مصرف مواد است و بیشترین خطر در سنین 12 و 13 سالگی است. بنابراین، اطلاعات دقیق به این نوجوان در ایجاد انگیزه قوی برای مقابله با تعارف مصرف مواد در آن ها و تقویت قدرت تصمیم گیری شان، نقش عمده ای در محافظت نوجوانان دارد و لازم است خانواده ها راهکارهایی که می تواند جهت "نه" گفتن به کار رود را به فرزندان خود بیاموزند.

*اکثر والدین تصور می کنند اعتیاد ویژه افراد خاص است و فرزند آن ها هیچ گاه معتاد نخواهد شد و همین انکار، فرزند را در ورطه ی سقوط می کشاند. اگر والدین مهارت های لازم فرزند پروری را نداشته باشند، شکل گیری شخصیت کودکان دچار اختلال می شود. بنابراین، ضرورت دارد والدین آموزش های لازم برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان خود را دریافت کنند، زیرا بسیاری از افراد معتاد در خانواده هایی بزرگ شده اند که آداب فرزند پروری را نمی دانسته اند.

  • ۹۴/۰۷/۲۹
  • ۱۶۲ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۲)

سلام٬ خداقوت ممنون از مطالب اموزندتان امیدوارم که به این توصیه ها عمل کنیم تا بتوانیم فرزندان سالمی پرورش دهیم
خدا قوت میگم به شما خانم بری که برای پیشگیری از اعتیاد زحمت میکشید
من که بسیار استفاده میکنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">