طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

سنجش در پایان سال

چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴ ق.ظ

سنجش چیست؟ ابزاری است برای تعیین میزان پویایی و تعیین میزان کیفیت عملکرد فرد در فرایند زمان

منظور از سنجش : پی بردن به نقاط قوت وضعف شخصی میباشدتا با پی بردن به انها در مسیر جدید زندگی بتوانیم از تواناییهای خود برای بهبود شرایط زندگی در سال جدید استفاده کنیم.

در خواست کمک از خداوند برای انجام درست, این حرکت معنوی نیاز است , چراکه پاسخ صادقانه بهترین حامی در این راه است . ماسک را بردارید این ترازنامه فقط برای شخص خود شماست و با صداقت کامل پاسخ این سوالات را بدهید وبه خود امتیاز دهید.

1- ایا سال موفقی را گذرانده ام؟

2-رابطه ام با راهنمایم نسبت به سال قبل چگونه است؟

تونستم یک رابطه عاطفی وعقلانی واحساسی برقرار کنم یا نه -ایا همه مسائل زندگیم را به راهنما گفتم یا فقط همان را که به نفع من باشد گفتم .

3- چند دوست به دوستانم اضافه شده؟

4-در سال قبل چه کارهایی کردم که نباید انجامش میدادم ؟(دعوا -فحاشی -ولخرجی ....)

5-در سال قبل چه کارهایی نکردم که باید انجامش میدادم؟(باید می رفتم واز خانمم عذر خواهی می کردم -باید دل پدر ومادرم را بدست می اوردم...)

6-ایا در این سال به تعهدات خود نسبت به جمعیت پایبند بودم؟(خدمت کردم-باپوشش مناسب وارد شدم -مواظب الفاظ وطرز رفتارم بودم-ایا رهجوی خوبی بودم - ایا راهنمای خوبی بودم)

7-کدام نقص بیشترین ازار را برایم فراهم کرد؟میخواهم برایش چه کنم ؟با کدام نقصم فعلا کنار امدم؟(ضعف جسمانی -جنسی ,دروغگویی ,چهره خراب ,ارتباط با خانواده و....)

8-نقصهای کمرنگ شده ام در سال گذشته کدامند؟نقصهای پررنگ شده سال گذشته ام کدامند؟

9-با چند نفر که قطع رابطه کرده بودم اشتی کردم؟(یا سهم خود را در این خصوص انجام داده ام )

10-ایا خود در صلح وارامش بودم ؟ با دیگران چطور ؟

11- ایا با رهجوهای خود با عشق وصداقت برخورد کردم؟

12-باچند نفر قطه رابطه کردم؟(دوستان نابودی را از حجم دوستانم کنار زدم؟)

13-ایا تلاش کردم خواست خداوند را در زندگیم جاری کنم؟

14-دراین سال رابطه من با سحر خیزی وبرنامه ریزی چگونه بوده است ؟

15-از کدامیک از وابستگیهایم درسال گذشته ازاد شدم؟

16-ایا وابستگی جدیدی پیدا کرده ام؟

17- رابطه ام با خدا چگونه بوده؟

18-اخرین باری که تازه واردی را در اغوش گرفته ام , چه زمانی بوده؟(رفتار امسالم با تازه واردها را چگونه ارزیابی میکنم؟)

19-تا چه حددر انجام مسوولیتهای شخصی خویش مسوولانه برخورد نمودم؟

20-در سال گذشته کاری برای کسی انجام داده ام که خود نفعی در ان نبرده باشم؟

21-در سال گذشته خداوند چه لطفهایی به من کرده است؟

22-بیشترین وسوسه ای که در سال گذشته ذهن مرا اشغال کرده چه بوده است؟(مواد مخدر - جنس مخالف - پول - دزدی - سیگار -قلیون - غیبت - دروغ....)

23-ارزیابی از پیشرفتم در زمینه ارتباطات خانوادگی چیست؟(ای یک بار نشسته ایدوبا فرزند ,پدر,مادر ,همسرخود صحبت کنیدوصادقانه نظر انها را در مورد خودتون بپرسید)

24-ارزیابی ام از پیشرفتم در محل کارم چیست؟(ایا تونستی یک کار خوب پیدا کنی ,ای تونستی موقعیت شغلیت رو ارتقاع دهی ...)

25-در خصوص رشد علمی ,دانش,واگاهی فردی یا معنوی خود چه کاری کردم؟(چند جلد کتاب خواندی-دنبال مطالب واطلاعات جدید بودی...)

26-ایا هنوز خودم را قضاوت می کنم ؟(ایا هنوز مقصر تمام بدبختی ها راخودم می دانم-ایا هنوز من بهترینم وهمه مقصرند...)

27-ایا خودم را بخشیده ام؟

28-ایا در سال گذشته زخمهای خود را دستکاری نموده ام؟

29-وضعیت ترسهایم در سال گذشته چگونه بوده است؟

30-ایا در سال گذشته قبل از انجام کاری به نتایج ان فکر کرده ام؟

31-ایا برای خود احترام قائل بوده ام؟

32-ایا کسی هست که نمیخواهم ببخشمش ونمیخواهم کینه را حمل کنم؟

33- از خریدهای سال گدشته ام راضیم؟چه چیزهایی خریده ام که نتوانستم درست استفاده کنم؟چه چیزهای لازم را نخریدم؟

34-ایا فکر میکنم سال مالی خوبی داشتم؟(ایا پس انداز کرده ای؟)

35-وضعیت مسافرتهایم در سال قبل چطور بوده است؟

36-امیدها ,ارزوهاواهدافم برای سال پیش رو چیست؟

37-دوست دارم سال اینده در چنین روزی با چه حس وحالی وبا چه داشته هایی (مادی ومعنوی) این سنجش را پر کنم؟

38- برای رشد وپویایی جمعیت چه کارهایی کرده ای؟(تبلیغات رفتی-کمک مال کرده ای- یه صندلی جابجا کرده ای...)

39- ایا با این همه اموزش کیفیت زندگیم بهتر شده ؟

40- چقدر روی صبرت کار کرده ای؟

  • ۹۶/۱۲/۲۳
  • ۵۳۹ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۱۲)

باعرض سلام وخداقوت عالی بودسپاسگذارم
سلام خدمت بزرگواران عزیز به نظرم سوالات خیلی خوب بود چون باعث میشه یه کم به خودمون بیاییم ببینیم چقدر تونستیم با رفتارو عملکردمون تو زندگیمون تغییرات ایجاد کنیم من احساس میکنم آدمه موفقی بودم ولی در بعضی مسایل باید بیشتر رو خودم کار کنم درکل سوالات خیلی مثبت وجامع بود به شرطی که صادقانه جواب بدیم تا بتونیم ایرادای خودمون رو بگیریم وزندگیه بهتری داشته باشیم .ممنون ومتشکرم .
  • راضیه سلطانی
  • سلام وخداقوت عرض میکنم خدمت خانم سلطانی بزرگوار؛واقعاسوالهای خوبی مطرح کردیدباعث شدکمی فکرکنیم که واقعاچه کارهاکردیم ونکردیم امیدوارم بتونیم درسال جدیدبه خودمون بیایم وبهترازامسال باشیم
    پاسخ:
    تشکر
    با سلام و خداقوت خدمت شما خانم سلطانی عزیزم، 
    امیدوارم در این روزهای پایانی سال همگی حواسمان به اتفاقات و کارهایی که سال گذشته انجام دادیم باشد..و نتیجه اخلاقی خوبی از همه آنهابگیریم..که انشاله سالی که در پیش داریم سالی با کمترین میزان خطا و تکرار اشتباهات گذشته باشد..
    زندگی سرشار از موفقیت شادکامی و سلامتی برای تک تک عزیزان از خداوند منان خواستارم

    پاسخ:
    سپاسگزارم
    سلام وخسته نباشید عرض میکنم خدمت همه عزیزان سوالات بسیار خوبی بود من فکر میکنم تا حد زیادی به اون چیزهایی که تو جمعیت میخواستم رسیدم و اتفاقات خوبی برام افتاده بخصوص این اخره سالی که فوق و العاده بوده برام واز این بابت خدا رو شکر میکنم 
    ً
    باعرض سلام وخدا قوت به خانم سلطانی عزیزم واقعا سوالات عالی بود تغییرخیلی سخته ولی من در تلاش هستم ونسبت به ورودم به جمعیت تغییرات زیادی کردم ولی ازخودم راضی نیستم میخوام که تلاشم وآموزشم را بیشتر کنم امیدوارم در سال جدید بهتر از گذشته باشم پایدار وموفق باشید🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    پاسخ:
    ممنون
    باسلام .خدا قوت خانم سلطانی عزیزم در مورد ارزیابی وسنجش خودمون .باید در وهله اول فکر کنیم .کدوم کارمون درست وکدوم اشتباه .بیایم در سال جدید یه نوع اوری داشته باشیم وبا برنامه ریزی درصد اشتباهاتمون رو کم کنیم 
    پاسخ:
    تشکر
    باسلام و خدا قوت 
    ممنون از انتخاب این موضوع 
    قطعا که همه انسانها بویژه ما که اموزش میبینیم نقاط ضعف 
    و قوت خودمون رو شناسایی کردیم و چقدر خوب است که روی 
    نقاط ضعف مون کار کنیم .

    سپاس خانم سلطانی عزیز .

    پاسخ:
    ممنون
  • مصطفی عظیمی
  • تشکر خانم سلطانی 
    افراد موفق دائما در حال گرفتن سنجش از اعمال خود هستند حتی گاهی اوقات سنجش روزانه میگیرند تا بتوانند به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند.


    پاسخ:
    سپاسگزارم
    عرض سلام و خداقوت خدمت خانم سلطانی عزیز مطالبی که جمع آوری کردید بسیار جالب و تامل برانگیز بود و من شخصا تازه فهمیدم چقدر نقص دارم و چقدر نیازمند تلاش
    ازخدای بزرگ برای همه دوستانم و خانم سلطانی عزیز در آستانه سال جدید بهترینها را آرزو دارم موفق و موید باشید
    پاسخ:
    تشکر
  • فریبا سلطانی
  •  باسلام عرض ادب خدمت عزیزان 
     سنجش ابزاری هست برای رشد و موفقیت  و پویایی هر چه بهتر 
    تغییر رفتاری و اخلاقی بعضی از عادتها بسیار سخت ومشکل است 
     ولی شدنی هست و با آموزش وکارکرد ۱۳ کلید 
    سال۹۵ با آموزشگری بسیار خوب آقای عنبرستانی در مورد سنجش که برای من خیلی تاثیرگذار بود توانستم تا بالای ۵۰درصد تغییر کنم واز بابت بسیار خوشحالم 
    واز خواهر عزیزم تشکر میکنم بابت این موضوع که یادآوری شد در آخر سال ۹۶ 
    سال جدید رو برای شما عزیزان سالی با برکت وسلامتی وآرامش آرزومندم 
    پاسخ:
    ممنون
    با تقدیم احترام
    به موضوع خوبی اشاره کرده اید.
    اگر واقع بینانه و با پذیرش کامل از خودمان سنجش بگیریم قدمی مثبت و بزرگ برای آغاز سال جدید برمیداریم.
    سپاسگزارم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">