طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

تنها نمانیم

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲ ق.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

کارگاه آموزشی در مورخه 96/12/5 با موضوع تنها نمانیم به دبیری جناب آقای جان محمدی و آموزشگری سرکار خانم قمری در شعبه ابوذر برگزار گردید.

تنها نمانیم

تاثیر تنهایی به روی مغز:


اسکن های مغزی نشان میدهد تنهایی وانزوا از سیگار کشیدن بهتر است .پژوهشگران دریافته اند نقطه ای درمغز وجود دارد به اسم (مخطط قدامی ) که با گرفتن پاداش فعال می شود ودر افرادی که تنها نیستند فعالتر است .و این منطقه در امر یادگیری بسیار حیاتی است.افراد تنها از دیدن مسائل خوشایند احساس خوشحالی نمی کنند .فرد با تنهایی یک شخص آسیب پذیر میشود و به بیماریهای روانی و جسمی مانند بیماری قلبی و آلزایمر دچار می شود .
گرایش ذاتی انسانها به جمع و اجتماع:
انسانها ذاتا به اجتماع و جمع بودن گرایش دارند وبسیاری از مشکلات خود یا در جمع بودن می توانند حل کنند و در گروه می توانند کارهای بزرگی انجام دهند به همین احساس گروه درمانی برای درمان بسیاری از بیماری ها تشکیل شد.

گروه درمانی وفواید آن :
از 60 سال پیش گروه درمانی مورد توجه قرار گرفته است پدر گروه درمانی ژوزف پرات پزشک اهل بستن و این ویژگی گروه درمانی یعنی جمع شدن افراد در کناره هم ابزار قدرتمند درمانی رادر حوزه اعتیاد تبدیل کرده است و حتی حوزه های دیگر سرطان وایدز ....

فواید :
1-تاثیربه فرد وتغییرش : هر زمانی که فرد به گروه اعضای گروه ویا رهبر گروه از نظر روحی و عاطفی وابسته می شود آن گروه قابلیت و پتانسیل تاثیر به فرد و تغییر وی را دارد. 


2-اصلاح در رفتار و باورهای غلط و تعاملات نادرست .

3-تعامل با اعضای گروه : هر یک از اعضاء مشکلات خود را مطرح می کنند باز خورد و مشکلات دیگر اعضاء را میشنوند و درمورد آن نظر احساسات وافکار خود را بیان می کنند واین تعامل اعضای گروه در روند ایجاد تغییرات به یکدیگر کمک میکنند کمک متقابل به هم .

4- ایجاد شرایطی برای فهم و یادگیری درباره خودمان و دیگران .

5- من تنها کسی نیستم که این مشکل را دارم .

6-افزایش روزافزون روابط اجتماعی و تبدیل استعدادهای بالاقوه به باالفعل

7- برطرف کردن مشکلات روانی - نداشتن احساس افسردگی -عملکرد ضعیف شغلی -پرخاشگری -عدم اعتماد به نفس -روابط اجتماعی نامناسب اعتیاد


در درمان اعتیاد تنها نبودنه :

رابطه با راهنما موجب ازسرگیری رابطه با دیگران
رابطه ما با راهنما میتواند نمونه والگوی یک رابطه سالم باشد واحتمال زیاد در دوران اعتیاد رابطه ما با دیگران بسیار متزلزل بوده است ویا با هیچ کس ویا هیچ چیز به جز مواد مخدر رابطه ای نداشته ایم اما اکنون با حمایت راهنمای خود میتوانیم به تدریج افکار وعادتهای قدیمی خود که باعث می شود منزوی باقی بمانیم وبا کسی رابطه ای نداشته باشیم کنار بگذاریم وقتی بدانیم که دیگران هم مانند ما نواقص واشتباهاتی دارند به تدریج با خود کنار می آییم وخود را همانگونه که هستیم می پذیریم بدون آنکه احساس شرمندگی وتنها بودن کنیم میتوانیم به راحتی حرفمان رابزنیم. متوجه می شویم که تماس گرفتن و یا کمک خواستن با دیگران اشکالی ندارد و از این پس دیگر مجبور نیستیم برای سرپوش گذاشتن بروی احساسات واقعی خود به مصرف مواد مخدر پناه ببریم . بالا بردن اعتمادبنفس و ازسرگیری رابطه با دیگران .
کمک گرفتن از راهنما برای درمان 
پیام شماره 11یکی از اصلی ترین دلایل شکست در گذشته این بوده که به تنهایی برای درمان اقدام کردیم و از کسی مشورت نگرفتیم .
مبارزه با وسوسه
پیام شماره 14 جرقه وانبار باروت با انتخابهای غلط اطرافمان را به انبار باروت تبدیل نکنیم ودرادامه بدون راهنما بخواهیم وسوسه را خاموش کنیم .

عود مجدد

 فاصله گرفتن از دوستان گذشته لازم است ولی باید جایگزین مناسب برای خلاء بوجود آمده داشته باشیم با آموزش بسته سالم فراهم می شود.

خانواده
ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران داشتن حمایت ناسالم -کمک به فرد به خاطر حفظ آبرو و حیثیت, تا کسی متوجه اعتیاد عزیزانمان نشود,احساس شرم می کنیم .

در گروه به خانواده آموزش داده می شود:

1-تعامل صحیح با بیمار

2-نحوه برخورد با عود مجدد

3-چگونگی کنترل وسوسه

4-شناخت فرد ومواد

5-آشنایی با روند درمانی

  • ۹۶/۱۲/۰۶
  • ۳۶۴ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۵)

سلام و تشکر از شما

خدمت اقای جانمحمدی و سرکار خانم قمری خداقوت میگم بابت کارگاه عالی
عرض سلام وخداقوت خدمت خانم قمری عزیزآموزشگر محترم این کارگاه آموزشی  
ازارائه مطالب آموزشی بسیارسپاسگزارم ونکات آموزشی خوبی دریافت کردم
ازمسئول وبلاگ شعبه ابوذر خانم سلطانی هم بابت بارگذاری کمال تشکررودارم
پاسخ:
سپاسگزارم
سلام ودرود به سر کارخانم سلطانی بابت تهیه وبروز رسانی وبلاک 
خداقوت به خانم قمری عزیزم بابت کارگاه اموزشی خیلی خوبشان 
پاسخ:
سپاس
سلام و خداقوت سرکار خانم قمری بسیار پربار آموزشها رو بیان کردند واز ارائه مطالب  سرکار خانم سلطانی ممنونم استفاده کردم
پاسخ:
تشکر
باسلام وخداقوت به جناب آقای جان محمدی دبیر محترم کارگاه وسرکارخانم قمری عزیز آموزشگر،مطالب بسیار آموزنده بود تشکر از آموزشگری خوبتان.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">