طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

بهبود روابط خانوادگی

شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹ ق.ظ

به لطف و عنایت خداوند روز جمعه مورخه 96/11/27 کارگاه آموزشی با موضوع بهبود روابط خانوادگی به دبیری جناب آقای احسان حبیبی در شعبه مرگزی برگزار گردید.

خلاصه ای از صحبتهای جناب آقای احسان حبیبی در مورد بهبود روابط خانوادگی


هدف از آموزش این مبحث , بالا بردن کیفیت رفتار افراد میباشد زیرا مشکلات دو دسته هستند : قانع نبودن و اینکه احساس میکنیم که باید همسر بهتری میداشتم ,  که این ریشه در آموزش و انتخاب غلط افراد دارد و برای اینکه ملاک درستی برای انتخاب نداشته اند و در حال حاضر نمیتوان به عقب بازگشت .
دلیل بعدی : کسانیکه احساس میکنند باید زندگی خوب را از ابتدا داشته باشند و باور ندارند که زندگی خوب را خودمان با تلاش ایجاد میکنیم و باید از یکجایی شروع به تلاش کنیم .
مباحث زیادی برای انتخاب همسر وجود دارد ولی میخواهیم در مورد افرادیکه انتخاب کرده اند راهکار و آموزش کسب کنیم .

برای ظاهرمان خیلی تلاش میکنیم ولی به درونمان توجه نمیکنیم و یک روز میرسد که متوجه میشویم, همه چیز در زندگی داریم ولی شاد نیستیم.
خانواده سالم خانواده ای است که آنرا ساخت و در عصر امروز که هر فرد در خانواده با وسیله ای سرگرم است و از هم پراکنده هستند و اگر خانواده نتواند اعضاء را دور هم جمع کند ، جذب افراد بیرون میشوند .

اما راهکار شامل :

کسب آموزش و آگاهی و مقاومت نکردن در کسب دانش بیشتر و اینکه باید این آموزشها به طور کاربردی عمل شود و داشتن خانواده سالم ضرورت دارد . تحقیقات نشان داده که نبود روابط صمیمی در خانواده ، آمار مرگ را بالا میبرد و اینکه نبودن روابط صمیمی مساوی است با جذب حوادث منفی

- باید برای همسرمان وقت بگذاریم - دیدن حال بد طرف مقابل - آموزش گرفتن برای تکلم خوب زیرا کلمات جادوگر هستند .

- داشتن تعادل که متاسفانه اعتیاد تعادل را ازبین برده است و فرد در زمان مصرف هیچ توجه ای نسبت به همسرش ندارد و بعد از قطع مواد شروع به کنترل و محدود کردن طرف مقابل میکند و این همان نداشتن تعادل است .

-محبت کردن در اجتماع به فرد مقابل که زمینه عشق را فراهم میکند پس نباید محبت کردن در شرایط خاصی باشد - امروزه نیازها در فضای مجازی رفع میشود و ارزش تبدیل به ضد ارزش میشود زیرا آن زمان که باید برای همسرت وقت میگذاشتی نگذاشتی .

- باید در مسائل مختلف یکدیگر را با استدلال و منطق قانع کنیم و با مذاکره مشکل را برطرف کنیم نه با غرور و خودخواهی - کنترل نکردن زیرا کنترل کردن و محدود کردن باعث میشود فرد مقابل احساس کند که به سلایق و عقاید او توهین شده و برای فهم و شعور او ارزش قائل نیستیم.

- باید توجه و دیدن باشد ، دیدن همه موارد فرد مقابل و این محبت کردن درست باعث افزایش طول عمر در افراد میشود و ضربه ای آقایان میخورند از خانمها بیشتر است چون خانمها با غر زدن و گریه خودشان را خالی میکنند ولی آقایان مرگ نابهنگام دارند پس آموزشها را جدی بگیریم.



  • ۹۶/۱۱/۲۸
  • ۳۶۵ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۵)

سپاسگزارم از خانم سلطانی عزیز متاسفانه نتونستم توی این کارگاه حضورداشته باشم ولی بااطلاع رسانی شما از آموزشهای این کارگاه بهرهمندشدم
  • محسن رضایی
  • سلام وعرض ادب 
    جمعه 
    بسیار خوب و ارزشمندی بود و کارگاه بسیار ارزشمند و آموزنده شخصا بسیار لذت بردم واستفاده کردم
    سرکار خانم سلطانی بابت تمام زحماتی که برای وبلاگ شعبه انجام میدهید از شما سپاسگذارم و خداقوت 
    عرض میکنم 
    پاسخ:
    سپاس
    سلام و خداقوت به سرکارخانم سلطانی ممنون از زحمات شما و خداقوت میگم به راهنمای بسیار عزیزم جناب آقای حبیبی بسیار کارگاه خوب و مفیدی بود
    پاسخ:
    تشکر
  • محمد حضرتی
  • با عرض سلام وخداقوت
    جلسه امروز عالی ومطالب خیلی ارزشمند ومفید بود 
    تشکر از زحمات اقای حبیبی 
    تشکر از خانم سلطانی
    پاسخ:
    سپاس
  • افسانه توان
  • با سلام خدا قوت به شما آقای حبیبی کار گاه بهبود روابط خانواده بسیار عالی وتاثیر گذار بود امید به این که ادامه دار باشد 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">