طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

چرا من درگیر اعتیادشدم؟

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۲۳ ب.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

کارگاه آموزشی در روز دوشنبه مورخه 96/11/23 با موضوع چرا من ؟ به دبیری جناب آقای حضرتی و آموزشگری خانم فاطمه سلطانی و آقای صنوبری در شعبه ابوذر برگزر گردید.

موضوع  : چرا من ؟
این سوال درمیان خانواده ها که درگیر اعتیاد هستندخیلی مطرح میشود و هیچ وقت جواب قانع کننده ای برایش پیدا نمی کنند .چون در پی لذتهای کاذبی که دانشپذیران از مصرف مواد دارند چیزی غیر از تخریب و تشویش در خانواده به همراه ندارد.

 از خودم میپرسم چرا من ؟ درگیره یک زندگی اعتیادی میباشم ؟ چرا اطرافیان ما یک زندگی با آرامش داشته باشند ولی من نه .و حتی وقتی روی این صندلیها قرار میگرفتم باز با خود می گوییم مگر من معتاد هستم و مواد مصرف کردم که باید اینجا باشم ؟
واین چرا من های من در طول این دوران بی جواب مانده بود و چرا من های من یک جنگ درونی در خودم ایجاد کرده بود و من جوابی برایش نداشتم و من باید جواب این چرا من ها را می یافتم .وقتی خانمی وارد گروه درمانی می شود در ابتدا نمی پذیرد و برایش سخته وکم کم با آموزشها باید بتواند جوابی برای چراهای خودش داشته باشد تا به آرامش برسد و من هم با کوله باری از مشکلات زیادی که اعتیاد برایم به ارمغان آورده بود به گروه درمانی وارد شدم و در ابتدا قبول واقعیت می کردم باید واقعیت تلخ زندگیم را می پذیرفتم وارزیابی می کردم که از گذشته تا امروز چگونه زندگی کردم که این عایدم شد و کجا قرار دارم و می خواهم چه کار کنم و هدفم چیست ؟

من قبول کردم که به تنهایی نمی توانم و باید یک راهنما انتخاب کنم و کاملا به راهکارهای راهنمام گوش کنم و عمل کنم و چشم بگویم با دریافت آموزشها آرام آرام به این مسئله رسیدم که جواب تمام چرا های من در کارکرد 13 کلید رهایی است .

با مطالعه ونگرش عمیق وعملکرد می توانم به جوابهای خود برسم .در این کارگاهها یاد گرفتم که با حمایتهای ناسالم نباید روبروی دانشپذیر خود می ایستادم و باید در کنارش به او کمک می کردم .

خانواده باید مسئولیت درمان دانشپذیر خود را بپذیرد و روی اعتیاد پنداری خود کار کند .

حتی اگر در این راه با عود دانشپذیر خود روبرو شدیم باز متوقف نشویم .چون ایمان کامل داریم که من در مسیر درستی قرار گرفته ایم .
باید فرد قوی باشیم و ایمان داشته باشیم که خداوند به من توانایی داده که افکار منفی را به مثبت تبدیل کنیم و یک پلایش ذهنی انجام بدهیم و رشد کنیم وبه آرامش برسیم .

در آخر با کارکرد این 13 کلید رهایی میتوانیم درخود تغییراتی ایجاد کنیم و زندگیمان را به آرامش برسانیم .

صحبتهای دانشپذیر امیر

من در گذشته و قبل از دریافت آموزش و به علت نداشتن آگاهی این چرا من همیشه تو ذهنم بود و همیشه شاکی بودم و با خودم میگفتم اگر پدرم اعتیاد نداشت اگر رفقای ناباب سر راهم قرار نمی گرفتند من معتاد نمی شدم و باور نداشتم که خودم با رفتارهای اشتباهم و ازروی ناآگاهی و لذت طلبی دچار اعتیاد شدم . و وقتی وارد گروه درمانی شدم متوجه شدم که دلیل این همه گرفتاری وشکست های زندگی در اشتباهات و افکار اعتیادگونه خودم بوده .

در این دنیا دو دسته افراد وجود دارند: افراد واقع گرا و افراد نادان 

افراد واقع گرا قبل از انجام کاری مشورت میکنند وبعد کاری را انجام میدهند اما افراد نادان اول آن کار را انجام میدهند بعد در موردش مشورت و فکر میکنند , من از دسته دوم بودم و همیشه تصمیمات زندگیم را از روی نادانی و نا آگاهی انجام می دادم .
در یکی از صحبتهای آقای حبیبی بیان کردند که اعتیاد مثل رینگ کشتی می ماند اینقدر به تو ضربه می زند تا از پا بیفتی مگر بگویی دیگه بس است و اعتیاد هم ما را تا مرگ پیش میبرد .

وقتی به گروه درمانی وارد شدم یاد گرفتم که باید مسئولیت کارهایم را بپذیرم و همچنین مراقب غرور خود باشم و جمله من میدانم را از خود دور کنم .

باید سبک زندگی و خودم را عوض کنم و ذهنم را از افکار اعتیادگونه شست وشو دهم و این کار را باید با کمک راهنما انجام دهم و تغییر در جهت مثبت و صحیح داشته باشم و زمانی این چرا من ؟ از ذهنم بیرون میرود که با ایستادگی و با قدرت شروع کنم تا بتوانم پیروز شوم .

در آخر باید بگویم که ما به این دنیا نیامدیم که با اعتیاد خودمان واطرافیانمان را نابود کنیم. آمدیم که درست زندگی کنیم و در نهایت به سوی خدا حرکت کنیم .


  • ۹۶/۱۱/۲۷
  • ۴۳۵ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۸)

بسیار کارگاه عالی بود و تبریک میگم به اقای صنوبری بزرگ و همسرشون خانم سلطانی بسیار عالی آموزشگری کردند
یک خداقوت هم به خانم سلطانی عرض میکنم بابت زحماتی که برای وبلاگ شعبه میکشند.
پاسخ:
سپاسگزارم
با سلام وخدا قوت خدمت آقای حضرتی وآموزشگران گرامی از صحبتهای ایشان استفاده کردم وتشکر از خانم سلطانی 
  • همایون سرایی
  • سلام و عرض خدا قوت
    حضور جناب آقای حضرتی دبیر محترم و جناب آقای صنوبری اموزشگر گرامی
    وسرکارخانم ساطانی آموزشگر این کارگاه آموزشی
    صمیمانه تبریک عرض میکنم آموزشگریتون عالی ومطالب کامل و جامع بود
    همچنین از سرکار خانم فرزانه سلطانی بابت زحماتشون کمال تشکر را دارم


    پاسخ:
    سپاسگزارم
    باعرض سلام وخدا قوت به شماجناب آقای حضرتی وجناب آقای صنوبری وسرکارخانم سلطانی عزیز کارگاه بسیار عالی وآموزنده بود برایتان پایداری آرزو میکنم.
    سلام و خداقوت بسیار عالی بود و استفاده کردم از خانم سلطانی و آقای سرایی و آقای صنوبری کمال تشکر را دارم
  • ب.بایرمی دریانی
  • عرض سلام و خداقوت خدمت اقای صنوبری و خانم سلطانی کارگاه بسیا خوبی بود.  
    با سلام 

    خدا قوت 
    با سلام و خدا قوت
    مطالب را مطالعه کردم عالی و اموزنده بودند
    خدمت  سرکار خانم سلطانی همکار گروهی عزیزم
    و جناب اقای صنوبری و جناب اقای حضرتی خدا قوت عرض میکنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">