طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

دلایل بی انگیزگی

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶ ق.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

کارگاه آموزشی در مورخه 96/9/20 با موضوع دلایل بی انگیزگی به دبیری سرکار خانم صابری و آموزشگری آقا کریمی در شعبه ابوذر برگزار گردید.


دلایل بی انگیزیگی

خدارا شکر می کنم که من را هدایت کرد در زندگی همه ما انسانها پیش خواهد آمد که بی انگیزه می شویم وهمیشه با خود می گوییم خوب که چی ؟ وقتی این حالت در من بوجود می آید باید ریشه این حال را پیدا کنم حالا اگر شما هم این حس وحال برایتان پیش آمده ومیخواهید که دلایل آنرا پیدا کنید به حرفهای من گوش کنید .

وقتی می بینید که مسیری برای پیمودن ندارید و بی انگیزه می شوید, وقتی هدف وانگیزه ازشما گرفته می شود ,در این مواقع با خودت می گویی بگذار ببینم خدا چه می خواهد فردا چه می شود این انسانها بی انگیزه هستند با باورهای جدیدت با انگیزه های جدیدت می توانی زندگی خود را تغییر دهی .
دومین دلیل بی انگیزه شدن زندگی در گذشته و یا در آینده می باشد یا درمشکلات و شکستهای گذشته غرق شده یا از ترس این شکستها به یک آینده رویایی می خواهی برسی .

سومین دلیل مقایسه های نادرست

یکی دیگر از دامهایی که مارا بی انگیزه می کند مقایسه کردن خود با دیگران است . این مقایسه کردن باعث می شود باورهای ما خراب شود وقتی به خوشبحال خوشبحال ها بها بدهیم, این حس وحال درونت بوجود می آید.
 خودت را با هیچ کس مقایسه نکن شاید بپرسید که چطوری ؟ می توانیم الگوی خوب برای خودمان داشته باشیم خود را با آینده خودم مقایسه کنم تصویرسازی در آینده می تواند خیلی به ما کمک کند.

برای پیدایش این انگیزه ها چند روش وجود دارد وبرای پایدارماندن این انگیزه ها چکار باید کرد که باطری ما همیشه شارژ باشد ؟آهن وقتی به تنهایی باشد هیچ چیز را به خود جذب نمی کند ولی در میدان مغناطیسی که قرار بگیرد همه نوع فلز را به خود جذب میکند این کلاسها هم حکم آهن را در میدان مغناطیسی دارد .

حال چه کار کنیم که انسان با نشاط وبا انگیزشی باشیم ؟

اولین اصل خود بیداریست ،همیشه حواسمان به خودمان باشد ما یک انسان پاک وسالم شدیم باید مواظب رفتارمان باشیم هرکاری را انجام ندهیم وبا کسانی که معاشرت میکنیم مراقبه رفتار آنها باشیم .

اصل دوم جاری ساختن عشق در زندگی است یعنی عنایت وتوجه به ذات مقدس خداوند احساس رفاقت ومعاشقه را با خداوند کنید ،وارد کردن معنویات در زندگی ،بخشش کینه ها به خاطره خداوند ببخش تا خداوند هم به تو آرامش دهد.

اصل سوم اصل بخشایش یااز نظرفیزیکی یادر دلت ببخشی این موارد همه باعث می شود که انگیزه داشته باشی .

اصل آخر تغییر در الگوهاست ما تا زمانیکه کودک هستیم چقدر ذهنمان شفاف می باشد وگیرایی هایمان سریع است وقتی ذهن الگوبرداری می کند یعنی بطور مثال: ساعت را همیشه در دست چپ می بندیم برای مدتی در دست راست ببندید انسان جدید بشوید والگوهای خود را درزندگیتان عوض کنید.


  • ۹۶/۰۹/۲۱
  • ۴۲۴ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۱۴)

سلام و عرض خداقوت
کارگاه بسیار عالی و پر باری بود
یکی از اصلی ترین عوامل بی انگیزگی به عقیده ی بنده تفکرات منفی و نداشتن هدف است.
  • فریبا سلطانی
  •  باسلام وخداقوت 
    کارگاه بسیار عالی بود تشکر میکنم از آقامجید بابت آموزشگریشان 
    وسپاس از خانم صابری بابت دبیری    موفق باشید 
  • مجید کریمی
  • با سپاس فراوان از همه خادمین جمعیت علی الخصوص سرکار خانم سلطانی بابت زحماتشون برای وبلاگ و خانم بهشتی مدبر ...
    پاسخ:
    سپاسگزارم
  • همایون سرایی
  •  سلام
    خداقوت و عرض ادب
    سرکار خانم صابری اولین دبیریتون رو به شما تبریک عرض میکنم
    وبه جناب اقای مجید کریمی تبریک عرض میکنم بابت اموزشگری بسیار عالیشون

    با عرض سلام
    سپاسگزارم از راهنمای عزیزم سرکار خانم اقاسی که هر چه میدانم از زحمات ایشون هست 
    و به رسم ادب و احترام دستشان را میبوسم
    اقای مجید کریمی اموزشگریتون عالی بود
    وتشکر میکنم از سرکار خانم سلطانی بابت زحمات وبلاگ
    پاسخ:
    سپاسگزارم
    باسلام خدمت تمامی عزیزان .وقتی که فرد بی انگیزه میشه .باید دلایلش رو پیدا کنه .ولی فردی که هدفش براش بسیار مهم باشه .مشکلات سر راهش رو رد می کنه .چون عشق داره .به افای کریمی خدا قوت میگم .وهمچنین به خانم صابری عزیزم بابت اولین جلسه دبیریش .برایتان ارزوی بهترینها دارم 
  • عباسی مقدم
  • باسلام ودرود یکی ازدلایل بی انگیزگی ،سستی تنبلی است که فرد مدام امروزوفردا میکند.اولین دبیری خانم صابری راخدمت ایشان تبریگ میگم وبراشون آرزوی مووفقیت روز افزون دارم 
  • قاسم رسولی
  • باعرض سلام وخدا قوت
    من متاسفانه تو کارگاه نتونستم حضور پیدا کنم ولی واقعا مطالب خیلی زیبا بود.
    منم دبیری خانم صابری رو بهشون تبریک میگم
    بابت آموزشگری آقای کریمی ازشون تشکر میکنم خیلی کامل ومفید بود
    ودرآخر از خانم سلطانی بابت تمام زحماتشون تشکر میکنم.
    پاسخ:
    تشکر
    با سلام وخدا قوت خدمت خانم صابری وآقای کریمی از مطالبی که خواندم استفاده کردم به امید روزی که هیچ کس بی انگیزه نباشد وتشکر از خانم سلطانی
    پاسخ:
    تشکر
    با سلام.وقتی عشق به مسیر داشته باشی هیچ وقت بی انگیزه نمی شیم و
    هرروز بهتر از دیروز در مسیر هستیم به خانم صابری عزیز هم اولین دبیریشون تبریک عرض میکنم
    با سلام 

    درود بر کلیه خادمین شعبه ابوذر 

    درود بر سرکارخانم سلطانی عزیز 
    پاسخ:
    سپاس
    سلام خداقوت عالی بود استفاده کردم از آقای کریمی تشکر میکنم
  • علیرضا نصیری
  • باعرض سلام خدا قوت بابت کارگاه آموزشی سرکار خانوم صابری وجناب مجید کریمی خیلی عالی وجذاب بود ازهردو این دوستان بابت مطالب آموزندشون ونوع آموزششان ممنونم
  • ب.بایرمی دریانی
  • با سلام و خداقوت خدمت خانم صابرد و اقای کریمی.  کارگاه بسیار خوبی بود.  انگیزه استارت شروع حرکت برای تغییر کردن و طی کردن مسیر درمان است.  هرچه انگیزه های ما بیشتر باشد رشد ما هم بهتر خواهد . 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">