طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

فقط برای امروز زندگی کن

شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵ ق.ظ

فقط برای امروز زندگی کن ....

 امروز زندگی را آغاز کن!
لازمه ی زندگی تلاش و مخاطره هست نه تنها یک نفس کشیدن ساده
 امروز مخاطره کن!
 
 امروز کاری کن!
 
 نگذار که به آرامی بمیری!

تنها با شکیبایی و تلاش مستمر هست که میتونی شادی رو به زندگیت بیاری ..

کاش همیشه به یاد داشته باشیم از این مدت کوتاهی که زنده ایم لذت ببریم -
 اگه نمی تونیم مثل بارون درخت نشین دل بکنیم از این "میهمانخانه میهمان کش روزش تاریک"-
 حتی اگه شده با ریختن کمی گلاب یا دارچین تو چای،
 یک روز مرخصی گرفتن و پرداختن به فیلم و کتابهای مورد علاقه، یه جمعه کوه نوردی سبک،
 ظهرها بعد ناهار یه گشتی تو پارک زدن،
 از ته دل خندیدن با دوستان بی توجه به نگاههای سرد دور و وریهایی که میخوان خنده رو بر لبات
 بدوزن،..
فقط امروز زنده ام.
 اگر این عبارت را باور کنیم چقدر زندگی مان تغییر خواهد پذیرفت.
 هنوز باورمان نیست که یکبار فرصت زیستن داریم.
 انگار این زندگی تمرینی است برای تولد دوباره و زیستنی از سرآغاز....

البته چه می توان کرد در جایی که روزمرگی در جریان است و همه به سویی میروند،
  ناخواسته و ناتوان از چرخشی هر چند کوچک
 اگر فرصتی هست، .
 برای یاد گرفتن، دوست داشتن، خندیدن، ابراز عشق کردن، گشتن، نوشتن و …
آن را از دست نده
آری فقط امروز زنده ام. می دانم که می دانی

هرگاه صبح کردی منتظر شب نباش. فقط برای امروز زندگی کن، نه برای دیروزی که با خیر و شرش گذشت و نه برای فردایی که هنوز نیامده است. همین امروزی که خورشیدش بر تو طلوع نموده و بدستت رسیده است را غنیمت شمار.

عمرت یک روز است، پس زندگی جاودانۀ خویش را فقط برای همین یک روز قرار ده، انگار که در این روز متولد شده ای و در همین روز می میری، در این صورت است که زندگیت تحت تأثیر دلمشغولی و غم و اندوه گذشته و انتظار آینده و شبح ترسناک و لشکر رعب آور آن قرار نمی گیرد.تمرکز، توجه، عزم، خلاقیت و نوآوری، تلاش و کوشش و جدیت خویش را فقط صرف امروز کن. بکوش فقط برای امروز نمازی با خشوع، تلاوتی باتدبر، مطالعه ای باتأمل و تفکر، ذکری با حضور قلب، توازن در انجام کارها، اخلاقی نیکو، رضایت به داشته ها، توجه به قیافۀ ظاهری، اهمیت به سلامتی جسم و نفع رساندن به دیگران راسرلوحۀ زندگی ات قرار دهی.

همین امروز وقت خویش را تقسیم بندی کن و از ساعتهایش یک عمر، از دقیقه هایش سالها و از ثانیه‌هایش ماهها درست کن.همین امروز خیر و نیکی بکار، زیبایی را به دیگران هدیه کن، از گناهانت استغفار کن، خدایت را به یادآور، برای سفر آخرت خودت را مهیا کن.

امروزت را با سرور و شادی، احساس امنیت و آرامش قلبی و راضی بودن به روزی ات، همسرت، فرزندانت، شغلت، خانه ات، علمت و پست و مقامت سپری کن:


در این صورت است که این روز را بدون غم و اندوه و از کوره در رفتن و بدون نارضایتی، کینه‌ورزی و حسادت خواهی گذراند.

بر توست که برصفحۀ قلبت و همچنین دفترچۀ یادداشتت این عبارت طلایی را بنویسی که: امروزت، امروزت. اگرامروز نان داغ و خوش پختی خوردی، آیا خرده نان خشک شدۀ دیروز یا نان فردای غائبی که منتظرش هستی به تو زیانی می رساند.

اگر امروز آب زلال و گوارایی نوشیدی، چرا ازآب تلخ وشوردیروز غمناک می شوی و فکرت را به آب گرم و کثیف فردا مشغول می کنی. اگر با اراده ای پولادین و عزمی راسخ با نفست روراست باشی، خواهی توانست آن را تحت تسلط این نظریه درآوری که:«زندگی نخواهم کرد، مگر برای امروز».

در این صورت هر لحظه ای را در این روز برای ساختن کیان، رشد استعدادها ومواهب خدادادی ‌و اصلاح کارهایت و شایسته انجام دادن آنها غنیمت شمرده و خواهی گفت: فقط امروز کلماتی زیبا به زبان می آورم، سخن زشت و فحش و ناسزا نمی گویم و دشنام نداده و غیبت نمی کنم. فقط امروز منزل و محل کارم را نظم و ترتیب می دهم، پس بی نظمی و پرت وپلا بودن وجود ندارد بلکه این نظم و ترتیب است که حاکم می باشد. فقط برای امروز زندگی کرده و به نظافت جسم خویش، مرتب کردن ظاهر، اهتمام به سلامتی و مواظبت بر حرکات و گفتار و کردارم اهمیت خواهم داد.

فقط برای امروز زندگی می کنم. بنابراین فقط امروز در اطاعت و بندگی خدایم خواهم کوشید و نمازم را به بهترین صورت برپا خواهم داشت، و نوافل را فراموش نخواهم کرد، قرآن را تلاوت می کنم و کتابهای درسی ام را مرور خواهم کرد و کتب مفید را مطالعه خواهم کرد.

فقط برای امروز زندگی می کنم. پس فقط امروز در قلب خویش خیر و فضیلت را می کارم و درخت شر را با شاخه های خاردار آن که عبارتند از: تکبر، خودپسندی، ریا و خودنمایی، حسد، کینه، غل و غش و سوء ظن و صفات رذیلۀ دیگر، از قلبم خواهم کند.

فقط برای امروز زندگی می کنم. بنابراین فقط امروزبه دیگران نفع می رسانم، زیبایی را به دیگران هدیه می کنم، مریضی را عیادت می کنم، در تشییع جنازه ای شرکت می کنم، سرگردانی را راهنمایی می کنم، گرسنه ای را غذا می دهم، اندوهگینی را دلداری می دهم، از مظلومی دفاع می کنم، مشکل ضعیفی را حل خواهم کرد، مصیبت دیده ای را یاری خواهم کرد، عالمی را احترام می کنم، به کودکی رحم و شفقت می کنم و بزرگان و اهل فضل را گرامی می دارم.

فقط برای امروز زندگی می کنم. پس ای روزی که گذشته ای و تمام شده ای! مانند خورشیدت غروب کن زیرا هیچگاه برایت گریه نخواهم کرد و نخواهی دید که لحظه ای ایستاده و تو را به یادآورم، چراکه تو ما را ترک کرده ای و از پیش ما رفته ای و تا ابد نزد ما باز نخواهی گشت. و ای آینده ای که جزو امور غیبی هستی ! هرگز با رؤیاها مشغول نمی شوم، وجودم را با اوهام نخواهم فروخت و برای تولد نیامده ای عجله نخواهم کرد زیرا فردا چیزی نیست و اصلا آفریده نشده و اصلا یادی از او در میان نبوده است.

امروزت! امروزت! ای انسان این زیباترین کلمه در قاموس خوشبختی برای کسی می باشد که زندگی را به بهترین صورت و با بیشترین کارآیی و بهره وری بخواهد و بدنبال درآغوش گرفتن سعادت حقیقی باشد.

 

  • ۹۶/۰۲/۲۳
  • ۴۱۸ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۷)

سلام روز زیباتون بخیر 
عشق شفامیدهد؛هم کسی که عشق میورزد وهم کسی راکه عشق را دریافت می کند؛"
خواهرجان ممنون بابت مطالب مفید 
خداقوت به شما سرکار خانم سلطانی بابت مطالبی جمع آوری میکنید بسیار مفید بود مطلبتون استفاده کردم
آنچه که ازدست رفته است 
بگذاربرود
برای آنچه که مانده است؛
سپاسگزارباش
ومشتاق دریافت چیزهایی باش 
که قراراست به دنیای توبیایند 
امروز،فرصت دیگری است؛
آن رادریاب
خداقوت خانم سلطانی عزیز
سپاس ازارائه مطالب مفید برای ماخانواده ها
درودبرخانواده ی بزرگ رستا 
سلام خانم سلطانی عزیز ممنون بابت مطالب مفیدتون 
سلام وخدا قوت خانم سلطانی عزیز ممنون بابت زحماتتان
مطالب خیلی عالی و مفید هستند 


سلام خانم سلطانی عزیز .خدا قوت .مطالبتون رو مطالعه کردم ..اگر فقط فکر کنیم که امروز هستیم ..کارهای بهتری انجام میدیم ..حال بیاییم همدیگر رو دوست داشته باشیم .شاید فرصتی بهم ندن برای گفتن دوستت دارم .به عزیزانم .پس عاشق باشیم .وعشق بورزیم .وایمان داشته باشیم .به قدرت عشق 
با سلام 
خانم سلطانی عزیز بازهم مثل همیشه عالی و پرباره مطالب زیباتان ٬ خیلی دوست دارم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">