طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

تاثیر آموزش در درمان

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۱۲ ق.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

کارگاه آموزشی در روز چهارشنبه با موضوع تاثیر آموزش در درمان به دبیری آقای متقی وآموزشگری خانم آزاد در شعبه مرگزی برگزارشد....

ناثیر آموزش در درمان....

موضوع آموزش موضوع پیچیده ای است چون تنها موضوعی است که با همه چیر ارتباط پیدا میکند.

اولین چیزی که در این موضوع آموزشی به چشم می اید؛تاثیر است.حال میخواهیم بدانیم تاثیر به چه معناست؟

تاثیر به معنای ماندگاری و باقی ماندن است.هر اثری هر کاری و هر نتیجه یا حاصل عملی را که ماندگار باشد راتاثیر میگویند.مثل آثار پیکاسو.چون اثری را خلق کرده که درذهن ما ماندگار است.این اثر هم میتواند هم مثبت هم منفی باشد.اما ما اینجا هستیم تا تاثیرات مثبت را بیاموزیم.آموزش به معنای یادگیری و فراگیری است و زمانی میتوان گفت تاثیر آموزش که آموزش همراه با عملکرد باشد.اگر آموزش با عملکرد همراه باشد.تاثیر مثبت به جا خواهد گذاشت چون نوعی عملکرد مثبت برجای گذاشته است.در زندگی عادی هر فردی فرازو نشیب زیادی وجود دارد.در چنین شرایطی افراد تلاش میکنند زندگی مطلوبی بسازند.اما زمانیکه این فراز و نشیبها ازحالت عادی خارج میشود مشکلات بیشتری اتفاق می افتد.عمکرد افراد در چنین شرایطی متفاوت است و این بستگی به آموزش و سطح آگاهی آنها دارد.این واکنش ها بستگی به سطح آگاهی و سواد افرادندارد هرچند که میتواند تاثیر گذار باشد.افرادی را میبینید که دارای مدارج علمی بالایی هستندامادر برخوردبا مشکلات زندگی کاملا ناتوان هستند.بالعکس افرادی را مشاهده میکنید از سطح سواد کمی برخورداند اما با مهارت ودرایت تمام مدیریت بحران میکنند.این مسئله فقط به آموزش و مهارت و عملکرد ما دارد.افراد به میزان رضایت خود از زندگی شان ،تلاش میکنند.دیده شده همسرانی که چندان از وضعیت زندگی مطلوبی ندارند اما تلاشی هم برای بهبود وضعیت خود نمیکنند.چنین فردی هرگز نمیتواند از آموزش ها بهره ای بگیرد چرا که ایرادی و مشکلی در این شرایط نمیبیند.زمانیکه انسان پا به این کره خاکی به عنوان اشرف مخلوقات میگذارد ،مشکلات و سختی هایی گریبانگیرش میشود.این مشکلات به این دلیل هستند که مارا به کمال برسانند وذات خام مارا به ذات اشرف مخلوقات برساند.

اگر قرارباشد در زندگی همه چیز خوب و خوش باشد پس خداوند به چه دلیل مارا خلق کرده.پس رسالتمان چه میشود.و هرکسی این رسالت را به دوش میکشد تا به کمال انسانی خویش برسد.


حال تاثیرات آموزش در زندگی را بیان میکنیم:


۱.تشخیص ارزش از ضد ارزش.یعنی ما بتوانیم تشخیص دهیم در چه زمان و چه مکانی چه بگوییم و چه نگوییم.نحوه عملکردمان چگونه باشد.چگونه رفتارکنم.در گذشته مشکلات زندگی مان را با هرفرد نابلدی درمیان میگذاشتم اینجا یادبگیرم که از یک بلده راه راهکاربگیرم.


۲.توانایی حل مسائل.شاید برای حل مشکلات راهکارهای بیشماری درپیش گرفته باشیم اما نتیجه مثبتی نگرفته باشیم.اینجا یاد بگیریم که با راهنمای خویش مشورت کافی داشته باشیم.


۳.توانایی برقراری ارتباط موثر.یعنی اینکه اگر در گذشته نمیتوانستم ارتباط موثری با دیگران داشته باشم فردی منزوی با اعتماد به نفس پایین بودم اینجا یادبگیرم که ارتباط موثری داشته باشم.


۴.توانایی رویارویی با استرس.اگر ارائه آموزش ها با استرس باشد چندان موثر واقع نخواهد شد.و نمیتوانم در ذهن افراد اثر بگذارم.و در ذهن آنها حک کنم.
۵.توانایی در رویارویی با هیجانات درونی.در این شرایط فرد یاد میگیرد احساساتی چون ترس هیجانات شدید شادی ...را چگونه به خوبی کنترل کند.


۶.ایجاد تفکر خلاق.وقتی است که شمادرپی گرفتن آموزش هستید و شاهد تغییرافکارهستید این تغییرات میتوانند ظاهری باشند.گاها این تغییرات معجزه ایجاد میکنند.پس خلاقیت رادر خود ایجاد کنید.

  • ۹۶/۰۱/۳۱
  • ۴۵۳ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۸)

درود بر خانم آزاد .
و درود بر خانم سلطانی مسئول وبلاگ شعبه ابوذر
پاسخ:
سلام آقای غفوری ممنون و سپاسگزارم
با سلام و درود 
تشکر از ارائه این مطلب زیبا و آموزنده

عرض سلام خداقوت 
خدمت سرکارخانم آزاد
دیروز کارگاه حضورنداشتم؛ولی مطالب آموزشی رو؛روی سایت مطالعه کردم مثل همیشه جامع وعالی بود
تشکر میکنم ازشما ومسئول وبلاگ خانم سلطانی 
  • فریبا سلطانی
  • سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز 
    کارگاه آموزشی بسیارعالی و تاثیرگذار وشادی بود 
    خانم آزاد ممنون بابت آموزشگریتون 
    خواهرجان ممنون وسپاس 
    با سلام وخدا قوت
    کارگاه عالی برگزار شد مطالب آموزشی و آموزنده بود ممنون خانم آزاد عزیز
    خدا قوت میگم خدمت مسئول وبلاگ
    سلام و خداقوت!
    باتشکر از زحمات شما عزیزان بویژه خانم آزاد عزیزم.امیدوارم بتوانیم ازاین  اموزش ها استفاده و بهره کافی ببریم.
  • حسین فراهانی
  • با سلام
    تشکر از خانم آزاد به جهت برگزاری کارگاه پربار،پرانرژی و با مطالب آموزنده.امید که بتوانیم آموزشهای دریافتی خود را به صورت کاربردی در زندگی عمل کنیم.
    خداقوت به خانم سلطانی مسئول محترم وبلاگ.
    پیروز باشید
    پاسخ:
    سلام  وممنون اقای فراهانی 
    با سلام 
    سرکار خانم آزاد ٬با خواندن مطالب آموزشگری زیباوپرباری را داشتید خدا قوت 
    ممنون از زحماتتان سرکار خانم سلطانی عزیز
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">