طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

بنام خالق یگانه ومهربان 

در روز چهارشنبه 96/1/9

آخرین کارگروه مشترک ایام نوروز شعبه مرکزی جمعیت طلوع رهایی رستا
موضوع : فلسفه سختیها و دشواریها با برداشت از پیامهای شماره 31 ، 2 ، 17 ، 18 و 20

به دبیری اقای عباس عظیمی در شعبه مرکزی (ابوذر ) برگزار شد ....

موضوع : فلسفه سختیها و دشواریها با برداشت از پیامهای شماره 31 ، 2 ، 17 ، 18 و 20
پیام 31 : 《 زندگی بصورت یکنواخت معنا و مفهومی ندارد .... 》
انسان به این دنیا برای راحتی و استراحت نیامده است بلکه برای رشد و تعالی پای به عرصه زندگانی دنیوی نهاده و لازمه رشد و تعالی ، سختی کشیدن و تلاش و رنج بردن است و به قول سعدی علیه الرحمه 《 نابرده رنج گنج میسر نمیشود ... 》 و خداوند متعال در کلام حق فرمودن که همانا همراه هر سختی آسانی است پس اگر در سختی ها و ناملایمات انسان صبوری پیشه کند و به جای ناراحتی و جزع و فزع دنبال راه حل مسئله باشد به سر منزل مقصود خواهد رسید ودر پیام شماره بیست به این موضوع اشاره شده : 《 سرباز پیاده در شطرنج اگر تا آخر ادامه دهد ، وزیر میشود ... 》

و اما هر مسئله ، مشکل ، سختی و یا ناملایماتی که در زندگی ما وجود دارد و یا پیدا میشود فلسفه خاص خودش را دارد که عبارتند از :
1) نادانی و بی عقلی -- که عمده مسائل و مشکلات آدمی در گرو این قضیه است و با گرفتن آموزش و رفتارهای درست میتواند از این پیشامدهای ناگوار جلوگیری کند.
2) کارما و عقوبت -- بسیاری از سختیها و ناملایمات ریشه در رفتارهای غلطی که با دیگران داشته ایم دارد والآن تاوان یا کارمای آن عمل است که به سوی ما بازگشته که با توبه کردن و اصلاح رفتارهای غلط گذشته میتوان از آنها جلو گیری کرد.
3) شناخت قدر عافیت -- گاهی مسائلی برای ما پیش میآید نظیر بیماری و غیره که آنزمان است که ارزش داشته هایمان را میفهمیم و شکرگذار خوهیم شد.
4) بیدار شدن از خواب غفلت -- بسیاری از موانع در مسیر ما مانند سرعت گیر جاده ها برای این است که ما را از خواب بیدار کرده و جلوی سقوط ما را بگیرد.
5) ترفیع درجه -- برخی از سختیها و مسائل برای این در مسیر ما وجود دارد که با تحمل و تاب آوری آنها ما رشد میکنیم و به جلو میرویم ؛ مانند وزنه ای که وزنه بردار با ان تمرین میکند درست است که سخت است اما عامل رشد او همین پذیرش سختی است. پیام شماره 18 : 《 یک تیر زمانی میتواند پرتاب شود که کمان را به سمت عقب بکشید. ... 》
6) امتحان الهی -- زمانی که ما از مسیر منفی تغییر جهت میدهیم و در مسیر مثبت حرکت میکنیم ؛ سختیها و مشکلاتی سر راه پیدا میشود که برای محک زدن ماست که اولا خودمان ، خودمان را بشناسیم؛ پیام شماره 2 : 《 بسیاری از انسانها همانند چای کیسه ای میباشند ، تا آنها در آب داغ نیفتند متوجه جوهر وجود خویش نمیشوند. ... 》؛ ثانیا دیگران ما را بشناسند. پیام شماره 17 : 《 مقابله با بحران و نشان دادن عکس العمل مناسب در شرایط نامطلوب ، نشانگر سطح آمادگی و آموزش فرد میباشد. ... 》 و ثالثا با گذراندن هر ازمون به مرحله بالاتر میرویم.
6) خیر و مصلحت -- برخی از ناملایمات و ناگواریها که در زندگی ما پیش می آید و بعضا برای ما تلخ است مصلحتی در آن نهفته است که ما متوجه آن نمیشویم ؛ مانند کودکی که او را از شیر میگیرند که خوراک بهتری دهند و یا پرهیز غذایی برای یک بیمار که به خیر و صلاح اوست هر چند که وی را خوش نیاید.

  • ۹۶/۰۱/۱۰
  • ۴۳۹ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۴)

با سلام و درود
امام علی ( ع  ) : برای تمام گرفتاریها گشابشی هست
قطعا هر مسئله ای راه حل مخصوص خود را دارد که با آموزس گرفتن و مشورت و تلاش میسر میگردد  دانستن فلسفه مشکلات به ما کمک میکند که  راحتتر با مسائل برخورد کرده و مشکلاتی  که ریشه در نادانی ما دارند  دیگر تکرار نشود.
سپاس از بارگزاری مطالب
پاسخ:
سلام وخداقوت اقای عظیمی وممنون از مطالب اموزشی اموزنده که بسیار عالی بود
سلام وعرض ادب
خداقوت عرض میکنم به تمام خادمین عزیز 
  • حسین فراهانی
  • باسلام و عرض خداقوت
    تشکر از اقای عباس عظیمی بابت مطالب مفیدی که در کارگروه بیان کردند.امید که بتوانیم با انتخابهای صحیح در مسیر درمان و زندگی در هنگام برداشت کمتر با مشکلات مواجه شویم چرا که شرایط امروز ما حاصل انتخابها و رفتارهای دیروز ماست.
    خداقوت به سرکار خانم سلطانی.
    پاینده باشید
    با سلام 
    خدا قوت به آقای عظیمی بابت کارگاه آموزشی پر باری که برگذار کردن 
    ممنون از خانم سلطانی بابت بارگذاری این مطالب 
    همه عزیزان ان شاالله حاجت روا شوند 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">