طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

سنجش

سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ق.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

روز دوشنبه 95/12/23 کارگاه اموزشی با موضوع : سنجش به دبیری خانم ممیوند واموزشگری اقای عنبرستانی در شعبه ابوذر برگزار شد....

سنجش چیست؟ ابزاری است برای تعیین میزان پویایی وتعیین میزان کیفیت عملکرد فرد در فرایند زمان

منظور از سنجش : پی بردن به نقاط قوت وضعف شخصی میباشدتا با پی بردن به انها در مسیر جدید زندگی بتوانیم از تواناییهای خود برای بهبود شرایط زندگی در سال جدید استفاده کنیم.

در خواست کمک از خداوند برای انجام درست این حرکت معنوی نیاز است , چراکه پاسخ صادقانه بهترین حامی در این راه است . ماسک را بردارید این ترازنامه فقط برای شخص خود شماست وبا صداقت کامل پاسخ این سوالات را بدهید وبه خود امتیاز دهید.

1- ایا سال موفقی را گذرانده ام؟

2-رابطه ام با راهنمایم نسبت به سال قبل چگونه است؟

تونستم یک رابطه عاطفی وعقلانی واحساسی برقرار کنم یا نه -ایا همه مسائل زندگیم را به راهنما گفتم یا فقط همان را که به نفع من باشد گفتم .

3- چند دوست به دوستانم اضافه شده؟

4-در سال قبل چه کارهایی کردم که نباید انجامش میدادم ؟(دعوا -فحاشی -ولخرجی ....)

5-در سال قبل چه کارهایی نکردم که باید انجامش میدادم؟(باید می رفتم واز خانمم عذر خواهی می کردم -باید دل پدر ومادرم را بدست می اوردم...)

6-ایا در این سال به تعهدات خود نسبت به جمعیت پایبند بودم؟(خدمت کردم-باپوشش مناسب وارد شدم -مواظب الفاظ وطرز رفتارم بودم-ایا رهجوی خوبی بودم - ایا راهنمای خوبی بودم)

7-کدام نقص بیشترین ازار را برایم فراهم کرد؟میخواهم برایش چه کنم ؟با کدام نقصم فعلا کنار امدم؟(ضعف جسمانی -جنسی ,دروغگویی ,چهره خراب ,ارتباط با خانواده و....)

8-نقصهای کمرنگ شده ام در سال گذشته کدامند؟نقصهای پررنگ شده سال گذشته ام کدامند؟

9-با چند نفر که قطع رابطه کرده بودم اشتی کردم؟(یا سهم خود را در این خصوص انجام داده ام )

10-ایا خود در صلح وارامش بودم ؟ با دیگران چطور ؟

11- ایا با رهجوهای خود با عشق وصداقت برخورد کردم؟

12-باچند نفر قطه رابطه کردم؟(دوستان نابودی را از حجم دوستانم کنار زدم؟)

13-ایا تلاش کردم خواست خداوند را در زندگیم جاری کنم؟

14-دراین سال رابطه من با سحر خیزی وبرنامه ریزی چگونه بوده است ؟

15-از کدامیک از وابستگیهایم درسال گذشته ازاد شدم؟

16-ایا وابستگی جدیدی پیدا کرده ام؟

17- رابطه ام با خدا چگونه بوده؟

18-اخرین باری که تازه واردی را در اغوش گرفته ام , چه زمانی بوده؟(رفتار امسالم با تازه واردها را چگونه ارزیابی میکنم؟)

19-تا چه حددر انجام مسوولیتهای شخصی خویش مسوولانه برخورد نمودم؟

20-در سال گذشته کاری برای کسی انجام داده ام که خود نفعی در ان نبرده باشم؟

21-در سال گذشته خداوند چه لطفهایی به من کرده است؟

22-بیشترین وسوسه ای که در سال گذشته ذهن مرا اشغال کرده چه بوده است؟(مواد مخدر - جنس مخالف - پول - دزدی - سیگار -قلیون - غیبت - دروغ....)

23-ارزیابی از پیشرفتم در زمینه ارتباطات خانوادگی چیست؟(ای یک بار نشسته ایدوبا فرزند ,پدر,مادر ,همسرخود صحبت کنیدوصادقانه نظر انها را در مورد خودتون بپرسید)

24-ارزیابی ام از پیشرفتم در محل کارم چیست؟(ایا تونستی یک کار خوب پیدا کنی ,ای تونستی موقعیت شغلیت رو ارتقاع دهی ...)

25-در خصوص رشد علمی ,دانش,واگاهی فردی یا معنوی خود چه کاری کردم؟(چند جلد کتاب خواندی-دنبال مطالب واطلاعات جدید بودی...)

26-ایا هنوز خودم را قضاوت می کنم ؟(ایا هنوز مقصر تمام بدبختی ها راخودم می دانم-ایا هنوز من بهترینم وهمه مقصرند...)

27-ایا خودم را بخشیده ام؟

28-ایا در سال گذشته زخمهای خود را دستکاری نموده ام؟

29-وضعیت ترسهایم در سال گذشته چگونه بوده است؟

30-ایا در سال گذشته قبل از انجام کاری به نتایج ان فکر کرده ام؟ 

31-ایا برای خود احترام قائل بوده ام؟

32-ایا کسی هست که نمیخواهم ببخشمش ونمیخواهم کینه را حمل کنم؟

33- از خریدهای سال گدشته ام راضیم؟چه چیزهایی خریده ام که نتوانستم درست استفاده کنم؟چه چیزهای لازم را نخریدم؟

34-ایا فکر میکنم سال مالی خوبی داشتم؟(ایا پس انداز کرده ای؟)

35-وضعیت مسافرتهایم در سال قبل چطور بوده است؟

36-امیدها ,ارزوهاواهدافم برای سال پیش رو چیست؟

37-دوست دارم سال اینده در چنین روزی با چه حس وحالی وبا چه داشته هایی (مادی ومعنوی) این سنجش را پر کنم؟

38- برای رشد وپویایی جمعیت چه کارهایی کرده ای؟(تبلیغات رفتی-کمک مال کرده ای- یه صندلی جابجا کرده ای...)

39- ایا با این همه اموزش کیفیت زندگیم بهتر شده ؟

40- چقدر روی صبرت کار کرده ای؟

چه چیزی نشانگر عملکرد صحیح یا نادرست فرد می باشد؟ نتیجه و پیامد اعمال فرد

  • ۹۵/۱۲/۲۴
  • ۴۵۹ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۴)

  • سمانه روستائی
  • سلام وعرض خداقوت،به راهنمای عزیزم ودانشنگارمحترم شعبه ابوذرخانم خراسانیان عزیزخداقوت میگم قطعاکارگاه باآموزشگری آقای عنبرستانی بسیارعالی برگزارشده به ایشان هم خداقوت میگویم وازمطالب درج شده بسیارسپاسگذارم
  • فریبا سلطانی
  • سلام وخداقوت خدمت عزیزان 
    سپاسگزارم  آقای عنبرستانی آموزشگری ومطالبتون  بسیارعالی بود 
    خانم سلطانی عزیزم تشکر میکنم بابت زحمتی که برای وبلاگ میکشی 




    با سلام 

    خدا قوت به راهنمای عزیزم سرکار خانم ممیوند عزیز و جناب آقای عنبرستانی , خانم سلطانی عزیز ممنون از زحمات شما عزیزم از نوشته های شما معلومه که کارگاه آموزشی پر باری برگزار شده واقعا سوالهای خوبی را باید از خود پرسید و به نتیجه آن رسید ,

    خدا قوت به تمامی خادمین عزیز که برای همنوعان خود زحمت میکشند 
  • حسین فراهانی
  • با سلام
    تشکر از اقای عنبرستانی راهنمای عزیزم و سرکار خانم ممیوند و سرکار خانم خراسانیان دانشنگار محترم کارگاه اموزشی.متاسفانه توفیق حضور در کارگاه اموزشی را نداشتم ولی با مطالب بیان شده به طور حتم کارگاه اموزشی پرباری بوده است.ارزو میکنم هنگام سنجش خود در سالی که گذشت نزد وجدان خود سربلند باشیم.
    خدا قوت ویژه به سرکار خانم سلطانی بابت بروز رسانی مستمر وبلاگ و همچنین قالب جدید وبلاگ که بسیار عالی شده.
    پاینده باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">