طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ارزش گذاری

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱ ق.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

در روز چهارشنبه 95/12/18 کارگاه اموزشی با موضوع : ارزش گذاری  به دبیری خانم بری واموزشگری اقای صحبتی واقای فود جانی در شعبه ابوذر برگزارشد....

 ارزش ها : یعنی بهاء دادن و اعتقاد داشتن به یکسری اصول و خطوط قرمز که نباید از آنها عدول کند .

ضد ارزش ها : یعنی بها ندادن به اصول و خطوط قرمز و بدون قید و بند و بدون مرز زندگی کردن و بین خوب و بد فرق نگذاشتن ، بی خیال شرافت وکرامت انسانی بودن .

هرچند تعریف ارزشها بین انسانها نسبی است . اما در کل ارزشها به دو نوع هستند .

1-      ارزش های حقیقی : یعنی ارزشهای که بر اساس و بر پایه منطق و علم و آگاهی پی ریزی و از خرد انسان سرچشمه گرفته باشد .

2-      ارزش های کاذب : یعنی ارزشهای که بر اساس خرافات و ناآگاهی و نادانی پی ریزی و از جهل و تعصب های بیمارگونه سرچشمه گرفته باشد .   

اصولا درک ارزشها میتواند یک درک و بینش شخصی باشد و همانطوریکه گفتیم ارزش ها یک تعریف نسبی هستند . منظور اینستکه ممکن است چیزی که اینجا ارزش است در جای دیگر ارزش نباشد ولی ارزش های حقیقی از بدیهیات است و لذا تمام انسانها در رابطه با این ارزشها نقطه نظر مشترک دارند بطور مثال مانند -  راستگویی  – امانت داری – عدالت – و . . .

اما در تعریف بعضی از ارزشهای حقیقی ممکن است انسانها دارای اختلاف باشند که آن بستگی به فرهنگ – دین و اخلاق و شرایط اقلیمی و . . .

مثلا خود من در گذشته به علت نداشتن سلامت عقل و آگاهی بعضی ضد ارزشها را ارزش میدانستم بطور مثال کسی که سابقه دار یا دزد یا چاقوکش و لات بود برایم سمبل و ارزش بود . در واقع دانایی ودانش و سلامت عقل میتواند سنگ محک ارزش گذاری باشد . شناخت و آگاهی بدون تعصب مهمترین ابزار برای شناسایی ارزشهاست .

 لذا برای اینکه ارزشها را درست دریابیم باید سطح دانش و آگاهی و دانایی خود را ارتقاء دهیم . اما مهمترین ارزشها در دنیا پاس داشتن شرافت و کرامت و صداقت و محبت و خدمت کردن است .

ما دانشپذیرها باید برای گروه درمانی , راهنما , رهایی مان ارزش قائل شویم .

  • ۹۵/۱۲/۱۹
  • ۲۹۴ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۲)

  • حسین فراهانی
  • با سلام و عرض خداقوت
    تشکر از سرکار خانم بری و اموزشگران محترم اقای صحبتی و اقا پیمان.امید که با شناسایی عوامل و نکات باارزش زندگی انها را در اولویت قرار دهیم.
    خداقوت به مسول محترم وبلاگ شعبه.
    سربلند باشید
    با سلام و عرض خدا قوت 

    ممنون سپاس بابت کارگاه آموزشی خوبی که برگزار شد , تبریک به آقای صحبتی و آقای فودجانی که اولین بار آموزشگر بودند , عالی بود خدا قوت 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">