طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

بنام خالق یگانه ومهربان 

درروز شنبه 95/11/16 کارگروه اقای عنبرستانی با موضوع وسوسه وکارگروه خانم رشیدی با موضوع بخشش در شعبه ابوذر برگزار شد وبه این دو راهنمای عالی جمعیت طلوع رهایی رستا خدا قوت می گوییم....

وسوسه

درمسیردرمان همیشه ایام مابا وسوسه درگیر هستیم ودر هر مقطعی از مسیر وطول درمان وسوسه به یک شکلی خودنمایی می کند.حضرت شیطان با زیبا جلوه دادن زشتی های اعتیاد سعی در بازگشت ما به مصرف مواد دارد.شیطان همیشه از در و روزنه ای وارد می شود که انتظارش را نداریم.شیطان معمولا"ازیک راهکار دو بار استفاده نمی کند واین عروس هزار چهره خودرا به ان چهره در می اورد که ما دوست داریم.افکار منفی وقتی در ذهن می ماندوبازگو نمی شود مثل این است که بذر وسوسه را در گوشه ای در زیر خاک پنهان کردیم واین بذرها یکی پس از دیگری در ذهن پنهان می شود وزمانی به خودمان می اییم که این بذرهادر ذهن ما ریشه دوانده وتمام افکار مارا در گیر خود کرده وتنها راه باقی مانده زدن مواد است .ولی با عنوان نمودن مسائل به ظاهر کوچک می شود از یک فاجعه بزرگ به نام عود مجدد جلوگیری کرد.

صداقت-ارتباط تنگاتنگ با راهنما -حضور مرتب در کارگاه اموزشی واصول چارچوب جمعیت وسوسه را به حداقل می رساند.

چرخه وسوسه؛

۱-لذت طلبی: اغاز وسوسه.
۲-بها دادن:به او اجازه ورود به محدوده ذهن میدهیم.
۳-مخفی کردن:در وجودخود وسوسه را انکار میکنیم باراهنما درمیان نمیگذاریم یا مشارکت نمیکنیم.
۴-نقشه کشی:برای اجرای وسوسه فوق شروع به نقشه کشیدن میکنیم.
۵-فکرقوی:ذهن خودرامداربسته میکنیم وبه هیچ پیامد دیگری توجه نمیکنیم.
۶-اقدام:دراین مرحله وسوسه به یک فکرغیرقابل بازگشت تبدیل شده شروع به اقدام بعمل میکنیم.
۷-عود مجدد: عود مجدد که براحتی میتوانستیم انرا ازخود دور کنیم اتفاق می افتد.

بخشش

کلید شماره 11در مورد بخشش است :خود را علی رغم ناکامی در پیشامدهای تلخ گذشته بخشیده وبا کسب اموزش روند رو به رشد خود را ادامه دهیم.

بخشش دو نوغ است 1-بخشش مادی  (کمک به نیازمندان یا به دوستان وهمسایگان )

2- بخشش معنوی -وقتی فردی که موجب ازار شما شده است را ببخشید باعث می شودکه خودتان به ارامش برسیدوشادی والتیام احساسی ومعنوی به همراه دارد.بخشش می تواند نفوذ تاثیری که ان فرد وعمل اوبرزندگی شما داشته است را از بین ببرد.

در مسیر رهایی دانشپذیران وقتی می فهمیم رفتارهای ناپسند گذشته انها تاثیر گرفته از بیماری انهاست وبه این پذیرش می رسیم باید انها را ببخشیم تا اول خومان به ارامش برسیم تا بتوانیم روابط بین خانواده را اصلاح کنیم.

عدم بخشش از سوی دانشارها موجب سنگینی افکار وپیدایش تفکرات منفی هردو می شودوشادابی طراوت را در طی مسیر در مان از فرد می گیردواین موضوع هم به دانشیار وهم به دانشپذیر ضربه خواهد زد.ارزش بخشش را درک کرده ومتوجه اهمیت ان در زندگیتان شوید.

  • ۹۵/۱۱/۱۷
  • ۳۴۱ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۲)

  • حسین فراهانی
  • با سلام 
    خداقوت به تمامی راهنمایان و اعضا محترم طلوع رهایی 
    ایده بسیار جالب و در عین حال کاربردی و اموزشی است که بحثهای مطرح شده در کارگروهها را در وبلاگ قرار میدهید.این باعث میشود اعضا از مطالب بیان شده در کارگروههای دیگر نیز استفاده کنند.
    پیروز و پاینده باشید
    با عرض سلام و خدا قوت 

    درود بیکران بر تمامی تلاشگران چراغ هدایت راهنمایان زحمت کش 

    ممنون سپاسگزار از امور دیجیتال که موضوع آموزشی کارگاههای راهنمایان عزیز راهم پشتیبانی کرده و باعث آگاهی و یادآوری دوباره مطالب برای افراد بازدید کننده میشود . 

    ممنون و سپاس از ایدههای جدید و موثر 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">