طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

مهارت "نه" گفتن

سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵ ق.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

 

در روز شنبه 95/11/9 کارگاه اموزشی شعبه ابوذر با موضوع مهارت "نه" گفتن به دبیری اقای عباس عظیمی به همراه مهمانان دانشپذیر مجید, دانشپذیر هادی , خانم بیابانی وخانم تاجیک برگزار شد....

نه گفتن یکی از مهارتهایی است که هرفرد باید اموزش بگیردونیاز به اگاهی دارد که کی وکجا نه را بگوییم. در زمان کودکی ونوجوانی نه زیاد گفته می شود ولی خانواده ها ان را سر کوب می کنندوبراثر اموزش نداشتن وقتی در جمع دوستان قرار می گیرند به خاطر اینکه در جمع دوستان کوچک ویا طرد نشوند سیگار ومواد مخدر تعارف می کنند نه گفتن را بلد نیستن وباعث می شود به اعتیاد روی اورند.در گروه درمانی نه گفتن را به افراد یاد می دهندومی گویند قبل از انحام هر کاری اول تفکر کنید.نه گفتن یکی از رازهای موفقیت است.

در زمان نه گفتن اول به چند موردتوجه داشته باشید:

1- چارچوب و قوانین برای خودتان داشته باشید که اصول زندگی ما است.اگرمطابق با اصول وچارچوب مانباشدباید نه بگوییم ونیاز به دلیل اوردن وقسم خوردن ندارد وخیلی محترمانه نه بگوییم.

2-الویت بندی برای اهدافمان قرار دهیم که در راستای زندگیمان باشد. البته یک بخش از زندگی ما کمک به دیگران است (کمک مالی ویا کمکی که در حد امکاناتی باشد که من دارم) نه گفتن جایز نیست.

3-خیلی وقتها خودمان مهمتر هستیم و یک مسئولیتی که نمی توانم انجام دهم ونه نمی گویم باعث استرس در من می شودووقت من رااز زندگی می گیرد. باید توانایی خودم رابسنجم وببینم ضرر وزیانی به من وخانواده ام وارد می شود یا نه.

  • ۹۵/۱۱/۱۲
  • ۴۵۳ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۲)

  • حسین فراهانی
  • با سلام و عرض خداقوت
    کارگاه اموزشی خوب و پرباری بود.تشکر از دبیر و اموزشگران محترم.
    کسب مهارت نه گفتن یکی از نیازهای مهم در روابط و زندگی اجتماعی فرد محسوب میشود.یکی از دلایل عدم استفاده از این مهارت این است که فرد سعی دارد همه اطرافیان را از خو راضی نگه دارد.و این امر به فرد ضربه وارد میکند.
    پیروز باشید
    با سلام وخدا قوت 
    کارگاه خوب واموزنده ای برگزار شد .ممنون بابت تمام زحمات شما واموزشهایی که به ما میدهید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">