طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

چگونه ایمان خود را در مسیر درمان تقویت کنیم ؟

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸ ق.ظ

شنبه 94/12/8 کارگاه آموزشی با موضوع چگونه ایمان خود را در مسیر درمان تقویت کنیم به دبیری آقای رسول جانمحمدی و آموزشگری سرکار خانم حقی برگزار گردید.

کارگاه

در ابتدا دبیر ، کارگاه آموزشی را با پیام شماره 20 دانشنامه جامع جمعیت طلوع رهایی آغاز کرد :

سرباز پیاده در شطرنج اگر تا آخر ادامه دهد، وزیر می شود. همدرد عزیز ، مقابل ناملایمات زندگی هرگز تسلیم نشو ، بسیاری از افراد موفق ، کارآفرین و نوابغ اجتماع حرکت خود را از درون خانواده های ناموفق ، ضعیف و با شرایط مالی نامساعد شروع کرده اند اما با پشتکار و اعتماد به نفس و پرداخت بها هم اکنون جزء موفق ترین افراد جامعه هستند.

در ادامه آموزشگر محترم نیز صحبتهای خود را با پیام شماره 30 دانشنامه جامع جمعیت شروع کردند :

دانایی انسان در عملکردش به آموزش هاست، نه گفته های پوچ و خیالی. بسیاری از اقشار باسواد و تحصیلکرده جامعه امروزی غرق در گناه و اشتباه هستند اما بالعکس بسیاری از افراد جامعه بدون داشتن سواد و تحصیلات عالیه بسیار پاک و نجیب زندگی می کنند پس عمل کردن از شعار دادن بهتر است.

خلاصه مطالب بیان شده در کارگاه آموزشی :

فرد در ابتدای ورود به گروه درمانی، ایمان خود را نسبت به این که می تواند رها باشد و سالم زندگی کند از دست داده است. در واقع باورهای درست و صحیح جای خود را به باورهای غلط و اشتباه داده است و بر اثر سال ها تخریب مواد ذهن و اندیشه فرد دچار بیماری شده است.همین باورهاست که گفتار و رفتار فرد را شکل می دهد و به آن سمت و سو می بخشد. پس می بایست سعی کنیم تا مجدداً نسبت به زندگی سالم و عاری از هرگونه وابستگی اعتقاد پیدا کنیم.

فرد رهجو با آغاز مرحله اول درمان و گرفتن راهکار از سوی راهنما و نتیجه گرفتن از راهکارها و بهبود شرایط خود و زندگی ایمان در درونش شکل می گیرد.ایمان تنها یک کلمه نیست که بتوان آن را در چند سطر توضیح داد بلکه یک باور قلبی است. باوری که به زندگی انسان جهت می دهد و در چگونه زیستن او نقشی مهم دارد و محور ارزش گذاری برای اندیشه ها و عملکرد فرد است. ایمان از نظر لغوی به معنای گرویدن، عقیده داشتن ، ایمن کردن و باور قلبی داشتن است.

ایمان داشتن به راهنما یعنی باور کنی که رهایی از اعتیاد و پایداری تو در گرو عمل کردن به حرف راهنماست. ایمان در گروه درمانی دارای دو بعد نظری و عملی می باشد. در بعد نظری رهجو به راهنمای خود فقط از نظر اینکه او موفق شده پس می تواند مرا کمک کند تا از اعتیاد رها شوم ایمان دارد. در بعد عملی رهجو تمامی راهکارهای گفته شده از راهنمای خویش را بدون هیچ کم و کاستی انجام داده و ایمان دارد با گوش دادن و انجام دادن حرف راهنما حتماً موفق خواهد شد. عملکرد اصولی به آموزش ها و دریافت نتیجه از آنها موجب پیدایش ایمان و پذیرش و شناخت موجب محکم تر شدن این ایمان خواهد شد. ذکر این نکته لازم است که پیدایش ایمان در فرد نسبت به مسیر و راهنما فرآیندی است که لازم به طی فرآیند زمان است و صبر در این مورد نقشی اساسی دارد.

از عواملی که موجب تقویت ایمان در فرد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 - به طور کامل اجرا کردن راهکارهای راهنما

2 - ایجاد رابطه تنگاتنگ به راهنما

3 - حضور مستمر در کارگاه های آموزشی و جمعیت

4 - رعایت کامل بایدها و نباید ها و اصول ارائه شده از سوی گروه

5 - دوری کردن از شبهات و حاشیه ها

6 - کسب آموزش و دانستنیهای لازم

7 - همسو کردن پندار ، گفتار و کردار

8 - دوری کردن از غرور ، حسادت و عصبانیت

با ادامه مسیر و ایجاد ارتباط و انجام دادن راهکارها باور قوی تر میشود این باور قوی در فرد ایجاد صداقت میکند. هرچه صداقت بیشتر ایمان قوی تر میشود. ایمان قوی عامل عملکرد صحیح میشود و در نتیجه تغییرات در فرد ایجاد میگردد که این خود باز عامل قوی تر شدن ایمان میشود.

کارگاه



  • ۹۴/۱۲/۰۹
  • ۳۳۰ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">