طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ابعاد رهایی

پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ق.ظ

چهارشنبه 94/11/7 کارگاه آموزشی با موضوع ابعاد رهایی به دبیری سرکار خانم آزاد و آموزشگری آقای علی عسگری و سرکار خانم اسناد برگزار گردید.

کارگاه

دبیر کارگاه در آغاز به پیام شماره 7 دانشنامه جامع جمعیت اشاره کردند :

دوست من در مسیر اعتیاد ، سه راهی وجود ندارد. فقط دو راه موجود است : 1 - مصرف کردن مواد مخدر ، 2 - مصرف نکردن و رهایی از بند اعتیاد

برای ما دانشپذیران چیزی به عنوان یک بار مصرف و یا مصرف تفننی وجود ندارد. صفحه سفید رهایی مان را با یک بار مصرف سیاه و سیاهتر می کنیم. پس باید با خود تصفیه حساب کرده و مشخص کنیم که در کدام یک از این دو مسیر ، مابقی سرنوشتمان را رقم خواهیم زد.

سپس آقای علی عسگری با پیام شماره 28 و سرکار خانم اسناد با پیام شماره 17 دانشنامه جامع اعتیاد جمعیت طلوع رهایی صحبتهای خود را آغاز کردند :

پیام شماره 28 : آب قطره قطره می چکد اما با پشتکار ، تکرار و سماجت سنگ بزرگ را سوراخ می کند. موشی با پشتکار موفق به پاره کردن رشته محکمی از سیم می شود و ضربه های تبری کوچک درختی بزرگ را از پای درمی آورد. آن که ناممکن را به واقعیت تبدیل می کند معجزه نیست بلکه تداوم و تکرار است.

پیام شماره 17 : مقابله با بحران و نشان دادن عکس العمل مناسب در شرایط نامطلوب، نشانگر سطح آمادگی و آموزش فرد می باشد. اکثر مردم فقط در شرایط خوب و نرمال هست که مهربان ، مودب و آرام هستند اما همین که با اتفاق ناگواری و یا بحرانی روبرو می شوند بسیاری از رفتارهایشان زشت ، نادرست و انتخاب هایشان بر اثر عصبانیت یا برگرفته از آموزش های غلط می شود. هنر انسان بودن به چگونگی برخورد با ناملایمات می باشد.

خلاصه مطالب بیان شده در کارگاه آموزشی :

ابعاد رهایی در سه بعد قابل بررسی و توجه است :

1 - طول رهایی : فرد دانشپذیر با ورود به گروه و طی مرحله اول درمان ( روش تیپر شربت اوپیوم ) وارد مرحله دوم درمان و یا همان رهایی از بند اعتیاد می شود. از این زمان به بعد ، طول رهایی فرد آغاز می شود و با بدور ماندن از هرگونه از مواد مخدر، روانگردان ، مشروبات الکلی و قرص های حاوی مواد کدئین دار می تواند این بعد از رهایی خود را افزایش دهد و بر مدت پاکی و رهایی خود بیافزاید. برای فردی که چندین سال را در بند اعتیاد بوده ، این بعد از رهایی دارای ارزش است ولی نباید در مبحث رهایی تک بعدی رشد کنیم و تنها به مدت زمان رهایی خود بیافزاییم و باید در مرحله بعد به عرض رهایی خود توجه کنیم.

2 - عرض رهایی : در این بعد ، فرد با کسب آموزش ها و دانستنی های لازم و عملکرد صحیح و اصولی به آنها به تغییر اندیشه ، گفتار و رفتار خود و ارتقای کیفیت آنها می پردازد. در واقع عرض رهایی، کیفیت رهایی فرد است. حرکت از یک وضعیت به وضعیت دیگر را تغییر می نامیم. فرد برای اینکه به عرض رهایی خود وسعت ببخشد می بایست مهارت های کافی و لازم را برای انجام آن کار را داشته باشد که این مهارت در واقع همان آموزش ها می باشد. مراقبه در این بعد اهمیت زیادی دارد چرا که فرد می بایست پس از تغییر ، از داشته ها و تغییرات خود مواظبت و پاسداری کند و نگذارد غرور و هواهای نفسانی به اعمالش وارد شود.شخص پس از تغییر خود می تواند این تغییرات را بر روی دیگران نیز اعمال کند و از داشته های خود برای تغییر دیگران استفاده کند که در اینجا به عمق رهایی می رسیم.

3 - عمق رهایی : عمق رهایی در واقع تاثیر گذاری فرد بر روی دیگر افراد می باشد. فرد با فرا گرفتن آموزش ها و عملکرد اصولی به آن ها و اعمال تغییرات بر روی خود می تواند از مرحله تاثیر پذیری به مرحله تاثیر گذاری گام بردارد. در واقع فرد در این بعد می تواند با احراز صلاحیت و شایستگی خود و دریافت نشان مقدس راهنمایی و خدمت به تربیت رهجو بپردازد و به همدردان خود در مسیر رهایی یاری و کمک کند و آموزش های خود را به دیگران منتقل کند و تاثیر خود را بر روی دیگر افراد بگذارد.

کارگاه

کارگاه

کارگاه

  • ۹۴/۱۱/۰۸
  • ۳۴۰ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۱)

با عرض سلام 
خدا قوت به آقای عسگری وخانم آزاد وخانم اسناد کارگاه آموزشی خوبی را برگزار کردن 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">