طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

دلایل موفق نشدن در ترک و درمان اعتیاد

سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷ ق.ظ

برای نمایش مطلب روی کادر روبرو (کادر زرد رنگ) کلیک کنید.

دوشنبه 94/08/25 کارگاه آموزشی با موضوع موانع رسیدن به موفقیت در مسیر درمان با دبیری سرکار خانم رشیدی و آموزشگری آقای احمد عنبرستانی برگزار گردید.

کارگاه

در ابتدای کارگاه سرکار خانم رشیدی، 13 کلید رهایی و عملکرد اصولی به آنها را یکی از عوامل رسیدن به موفقیت ذکر کردند و پذیرش واقعیتهای زندگی را اولین گام در این مسیر دانستند.

در ادامه کارگاه، آقای عنبرستانی موفقیت غایی در مسیر درمان را رهایی دانستند و اینکه ویژگی ها و خصوصیات شخصی فرد که همان ضعف ها و معایب می باشد بزرگترین مانع موفقیت می باشد.سپس به موانع موفقیت در مسیر درمان اشاره کردند که در ادامه به آنها می پردازیم :

1 - دوراهی و سردرگمی : سردرگمی همیشگی اولین چیزی است که می تواند موفقیت شما را از بین ببرد. واقع گرا و عمل گرا باشید، تصمیمات تان را به دوراهی نکشانید. مزایا و معایب هر تصمیم را بسنجید. نقاط قدرت و ضعف و موقعیت ها و تهدیدهای موجود را شناسایی کنید.

2 - احساس حقارت و نداشتن اعتماد به نفس : نگرانی در مورد ویژگی ها و موفقیت افراد دیگر و بهتر پنداشتن بقیه نسبت به خود ممکن است به عقده شدید حقارت بینجامد. این مشکل باعث خواهد شد که دیگر خود را خوب نپندارید و فکر کنید که به تنهایی از پس انجام دادن برخی کارها بر نمی آیید.

3 - تفکر بدبینانه : بدبینی یکی از ویژگی های منفی شخصیتی ست که باعث می شود فرد هیچ موقعیتی را از آن خود نکند و قدرت ها و ویژگی های خود را باور نداشته باشد. بدبینی فقط به حسرت و حسادت خواهد انجامید که موانع بزرگی بر سر راه موفقیتتان به حساب می آیند.مثبت اندیشی نقطه مقابل این مورد می باشد.

4 - نداشتن مدیریت زمان و اولویت بندی دراهداف : حواس تان باشد که در طول روز برای چه کارهایی وقت می گذارید؛ زمان را برای کارهای بی فایده ای نظیر تلویزیون دیدن، چک کردن مداوم شبکه های اجتماعی و… هدر ندهید. از هر دقیقه روز استفاده کنید، روی کارهایی تمرکز کنید که به ارتقای شخصی و دستیابی به اهداف تان بینجامد.

5 - غرور : هیچ کاه خود را زیاد دست بالا نگیرید و فکر نکنید که تمام اطرافیان تان ضعیف تر از شما هستند. غرور یک ویژگی منفی ست که باعث نابودی رشد و موفقیت شما می شود. فرد مغرور همیشه فکر می کند که در تمام جوانب از همه بهتر عمل می کند، علاقه ای به یادگیری موضوعات جدید و مبتکرانه ندارد و بدین شکل رشد مخربی صورت می گیرد. همیشه سبک زندگی افراد مختلف را مشاهده کنید و به این کاری نداشته باشید که آیا آن ها را دوست دارید یا خیر. به دنبال ویژگی هایی بگردید که فکر می کنید در شما وجود ندارند و سعی کنید تا حد ممکن از آن ها تقلید کنید.
6 - مشاوره با افراد ناآگاه و بدبین : اگر وقت تان را با افرادنامناسب و بدبین بگذرانید از موفقیت دور خواهید شد . باید با افرادی معاشرت داشته باشید که شما را در راه رسیدن به موفقیت تشویق کنند .
7 - تفاوت آرزو و هدف : برای رسیدن به مقصد و انجام هر کاری می بایست آرزوها را با آموزش و تلاش به هدف تبدیل کنیم و در راستای نیل به آن گام برداریم.

8 - ترس : ترس باعث می شود که به موفقیت دست نیابید و به رویاهایتان تحقق نبخشد . باید با ترس خود رو به رو شوید و ببینید به چه دلیلی ترس وجودتان را فراگرفته است .با غلبه بر ترس و تلاش برای رسیدن به هدف به موفقیت خواهید رسید . باید ترس هایتان را بشناسید و شیوه مقابله با آن را یاد بگیرید و دست به کارهایی بزنید که با ترس درونی تان تضاد داشته باشد .

9 - نداشتن پشتکار : برای رسیدن به موفقیت لازم است که پشتکار داشته باشید . اغلب اوقات مسابقه با شکست روبه رو می شود اما مهم این است که با پشتکار هدف تان را دنبال کنید . در موفقیت سه نکته مهم پشتکار ، پشتکار و پشتکار است .

10 - طفره رفتن و پشت گوش انداختن : خیلی از افراد اهدافی در زندگی شخصی ، تحصیل و شغل شان دارند اما طفره می روند و پشت گوش می اندازند و می گویند وقت برای انجام دادنش زیاد است . در واقع وظایف را از سر خود باز می کنند و به تعویق می اندازند . وقتی کاری بیشتر از قابلیت های شما باشد با عذر و بهانه از انجام آن دوری می کنند . پس بی خیال بودن و پشت گوش اندازی یکی از مهترین عوامل نرسیدن به موفقیت است .

از دیگر موانع رسیدن به موفقیت می توان به عدم صداقت با خود و راهنما و گوش ندادن به حرف راهنما، ناامیدی در مسیر رهایی، عدم واقع گرایی و پناه بردن به آرزوها، لذت طلبی، عجول بودن و شتابزدگی در مسیر درمان، عدم تسویه حساب با مواد مخدر، لجبازی با خود و خانواده، فراموش کردن گذشته و تخریب های جسمی و روحی که در دوران مصرف به خود وارد کرده ایم، عدم شناخت خویش، نداشتن دانستنی های لازم و آگاهی در طی مسیر رهایی، تعصبات و باورهای اشتباه و نپرداختن بهای رهایی که همان صرف زمان و انرژی برای در یافت آموزش ها می باشد اشاره کرد.

ذکر این نکته لازم است که بسیاری از موانع و مشکلات فقط در ذهن ما می باشد و در واقع وجود خارجی ندارد و تنها زاییده تفکر اشتباه ما می باشد.

  • ۹۴/۰۸/۲۶
  • ۳۷۲ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۱)

سلام خداقوت کارگاه اموزشی خوبی بود ممنون از دبیری سرکار خانم رشیدی خیلی خوب وبجا از کلیدها صحبت کردن وممنون از اموزشگری جناب اقای عنبرستانی خیلی خوب مطالب را باز کردن بزرگترین مانع موفقیت به نظر بنده خواست است اگر خواست نباشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">