طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

پیام پیشگیرانه (11)

دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ق.ظ

برای نمایش مطلب روی کادر روبرو (کادر زرد رنگ) کلیک کنید. برای شناساندن یک احساس خاص به کودک خود می توانید از عکسی استفاده کنید که نشان دهنده آن هیجان است، مثلا عکس یک کودک خوشحال را نشان دهید و از او بپرسید که این کودک چه احساسی دارد؟ کودک پاسخ می دهد، او خوشحال است یا دندان هایش پیداست و یا می خندد. سپس از او بپرسید چرا خوشحال است؟ کودکان به موقعیت هایی اشاره می کنند که خوشحال کننده است، مثلا غذای خوشمزه خورده، بازی کرده، اسباب بازی مورد علاقه اش را خریده. بعد از او بخواهید یک داستان از زمانی که چنین احساسی داشته است را بگوید.

* به جای نادیده گرفتن یا تحقیر کردن احساسات فرزندتان به او اجازه دهید آنها را بیان کند مثلا به او نگویید "یک زخم به این کوچکی که درد ندارد" نادیده گرفتن خشم و ناراحتی او سبب نمی شود آنها را فراموش کند بلکه باعث می شود احساساتش را درون خود بریزد، این احساسات نابود نمی شوند و دنبال راهی برای بروز می گردند مثلا ممکن است خود را به صورت کابوس نشان دهند.

* به منظور آموزش حل مسئله به فرزندان خود، راه حل های خود را به کودکان تحمیل نکنید. بلکه برای او موقعیت سازی کنید: از او بپرسید "تو چه کار می کردی اگر ...؟" شما می توانید هنگامی که در ماشین و پشت ترافیک هستید، یا هنگام صرف شام دور میز، این بازی را با کودکان انجام دهید. سوال های مختلف، به او کمک می کنند تا در مورد راه های مختلف و واکنش نشان داده در موقعیت های مختلف، فکر کند.

  • ۹۴/۰۸/۱۸
  • ۲۶۹ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۲)

سلام ٬ممنون از پیامهای زیبایتان
  • حسین فراهانی
  • با سلام و عرض خداقوت
    با تشکر از مطالب آموزنده تان
    موفق باشید


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">