طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

پیام پیشگیرانه (8)

جمعه, ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ق.ظ

* عامل اصلی در اعتیاد مدل سازی در شروع مصرف سیگار است. برای مثال کودکان مصرف سیگار را از طریق مدل سازی رفتار بزرگسالان تجربه می کنند، آن ها با مشاهده والدینی که سیگار مصرف می کنند، از آن ها تبعیت می کنند چون والدین اولین کانال یادگیری کودکان می باشند. در طی نوجوانی، مدل سازی اساس رفتار محسوب می شود. شروع مصرف مواد در نوجوانان از طریق مدل سازی با همسالان آن ها نیز اتفاق می افتد. اهمیت توجه به دوستان در دوره نوجوانی از ضروریات پیشگیری از اعتیاد است.

* بهترین روش در رد کردن تعارفات مصرف مواد در چند شکل خلاصه می شود: ابتدا پاسخ دهی سریع در برابر طرف مقابل است؛ هرگز با مِن مِن کردن و با شک پاسخ ندهید زیرا نشان می دهد شما فرد قاطعی نیستید. روش موثر بعدی برقرار کردن تماس چشمی خوب با فرد روبرویتان است، به چشم هایش مستقیم نگاه کنید و در مرحله ی بعدی با پاسخ محکم و واضح "نه" بگویید که در را برای پیشنهادات بعدی مصرف مواد باز نگذارد و در خاتمه گفتگو را مختصر کنید و به سرعت موقعیت را ترک کنید.

  • ۹۴/۰۸/۰۱
  • ۱۸۲ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۲)

سلام ٬خدا قوت ممنون از مطالب اموزنده تان 
  • حسین فراهانی
  • با سلام و عرض خدا قوت
    با تشکر از مطالب آموزنده ای که در وبلاگ بارگذاری می کنید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">