طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

پیام پیشگیرانه (5)

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴ ب.ظ

* انتقاد شفاهی در بسیاری موارد ناکارآمد است. برای تغییری که از دیگران انتظار دارید از ابزارهای سالم استفاده کنید. هنگامی که به طور شفاهی قادر به انتقاد نیستید، با عمل و رفتار خود انتقاد را طرح کنید. گاهی بهتر است از روش رفتاری بهره برداری شود یعنی به جای اینکه چیزی بیان شود، کاری انجام گیرد و از طریق مداخلات رفتاری، تفکر مورد نظر منتقل شود.

* خجالتی بودن با یک ناتوانی از کنار آمدن با زندگی اجتماعی و خانوادگی و حرفه ای مشخص می شود و یک فرد از انطباق خویش در شرایطی که به نظرش خطرناک می آید عاجز می شود. فرد خجالتی از حضور داشتن در جمع وحشت دارد و همواره با دلایل گوناگون خود را از جمع کنار می کشد. فرد خجالتی همیشه از چیزی می ترسد و همین ترس باعث می شود تا نتواند در جمع حاضر شود. این فرد در معرض مصرف مواد قرار دارد.

* افراد به علت های متفاوتی احساس خجالت را تجربه می کنند. برای نمونه احساس حقارت عاملی است که فرد را در برابر شرایط ناتوان کرده لذا منجر به ایجاد حس خجالت در وی می شود. در عین حال عزت نفس پایین و عدم انطباق فرد با محیط در کنار احساس ناامنی و عدم اعتماد نیز از جمله علل ایجاد حس خجالت در فرد می شود. حس اعتماد به نفس و عزت نفس پایین منجر به احساس خودکم بینی در فرد شده و مجموعی از شرایط ناایمن را در وی به وجود می آورند.

  • ۹۴/۰۶/۱۶
  • ۱۹۹ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۱)

سلام ,خدا قوت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">