طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

هدف: کارگروه خانم صحرایی

دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳ ق.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

روز شنبه 95/12/14 کارگروه خانم صحرایی با موضوع هدف در شعبه ابوذر اغاز به کارکرد....

هدف نتیجه یا پیامد شخصی است که فرد می خواهد در یک چهارچوب زمانی خاصی به ان برسد .هدف جهت گیری به سمت مقصد را هدایت می کند. 

هدف وضعیتی است که می‌خواهیم در آینده داشته باشیم. اگر خود نتوانیم وضعیت‌مان را در آینده تعیین کنیم،‌ ناچار محیط پیرامون‌مان، وضعیت را به ما تحمیل می‌کند. آنچه که محیط بر ما حکم می‌کند چه بسا با ما سازگاری نداشته باشد. پس چه بهتر که خود، هدف مطلوب‌مان را  معلوم کنیم و به سمتش در حرکت باشیم.

انتخاب هدف، یکی از ضرورت‌های زندگی است که اگر آگاهانه انجام نشود، نا‌آگاهانه صورت خواهد گرفت. یکی از ضرورت‌های انتخاب هدف، این است که تمرکز ذهنی را به همراه خواهد داشت. داشتن ذهنی متمرکز، یکی از شرط‌های لازم برای موفقیت است. یک ذهن متمرکز قدرت تفکر و خلاقیت دارد و پر از انرژی است، بنابراین می‌تواند در مسایل کنکاش کند و اعماق آنها را ببیند.

 اولین مطلبی که خوب است در این باره بدانیم، این است که هدف با آرزو تفاوت دارد. آرزو یعنی رسیدن به چیزی که آن را نداریم ولی هدف یعنی آشکار کردن آنچه که داریم ولی هنوز ناپیداست.

هدف موتور حرکت به سوی اینده است. هدف مسیر را روشن نمی کند بلکه حرکت به سمت هدف مسیر را روشن می کند و معنا می دهد.

داشتن هدف به فرد کمک می کندتابه موقع شروع کند ودر مسیر مناسب قدم بردارد نیازهایش را بشناسدوبرای رفع انها تمام توانش را استفاده کند. برای رسیدن به هدف فرایند زمان را در نظر بگیریم. هدف چیزی است که دوست داریم به ان برسیم و برای رسیدن به ان تلاش می کنیم.

هرچه این هدف‌ها بزرگ‌تر و روشن‌تر باشند برای رسیدن به آن‌ها مشتاق‌تر می‌شوید. هرچه به هدف‌هایتان بیشتر فکر کنید تمایل و اشتیاق درونی شما برای دستیابی به آن‌ها بیشتر می‌شود.

هر روز به هدف‌هایتان فکر کنید و آن‌ها را مرور نمایید. اکثر مردم هرگز چنین کاری را نکرده‌اند. فقط به روی کاغذ آوردن هدف‌ها، مشخص‌کردن فعالیت‌هایی که رسیدن به آن‌ها در سه، چهار ماه آینده کافی است تا زندگیتان را متحول کند. موقعی که اهدافتان را یادداشت می‌کنید بلافاصله به شخص دیگری تبدیل می‌شوید و نظری مثبت به خود و آینده‌تان پیدا می‌کنید.

اعتماد به نفس و خوشبینی، جزیی از صفات شما می‌شود و احساس می‌کنید کنترل بیشتری روی زندگیتان دارید. از همه بهتر موقعی است که هم هدف‌ها و هم برنامه اجرایی خودتان را بنویسید، این کار احتمال رسیدن به هدف‌هایتان را به ده یا صد برابر افزایش می‌دهد.

  • ۹۵/۱۲/۱۶
  • ۲۶۸ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۲)

با سلام و عرض خدا قوت 

خدا قوت و احسنت به خادمین دلسوز و فدا کار 
  • حسین فراهانی
  • با سلام و عرض خداقوت
    درود بر تمامی راهنمایان و خادمین طلوع رهایی رستا که صادقانه فعالیت میکنند.
    خداقوت به سرکار خانم سلطانی مسول محترم وبلاگ شعبه ابوذر.
    پیروز باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">