طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

نیاز و انگیزه

سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵ ق.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

کارگاه آموزشی در مورخه 96/9/13 با موضوع نیاز و انگیزه به دبیری سرکار خانم هاشمی و آموزشگری آقای آزاد در شعبه ابوذر برگزار گردید.

نیاز و انگیزه انسان را به سوی هدف سوق می دهد( کلید شماره 2 )

افراداکتیو وفعال نشانه هاشون چیست ؟  شور وهیجان و نشاط انگیزه ای برای پیشرفت دارند .
در رابطه با نیاز وانگیزه چیزی که بدست آوردم اینست که جدای اینکه ما قطع مواد کردیم باید تغییر کنیم وبرای این تغییر نیاز به انگیزه داریم و موقعی این تغییر صورت میگیرد که من ازاین وضعیت فعلی ناراضی باشم من خودم ازاین وضعیتی که درآن هستم راضی نیستم ومیتونستم بهترازاین باشم .
برای قبول این تغییر در ما قبول واقعیت صورت میگیرد.ما در کلید یک  قبول می کنیم که اشتباه کردیم , مسئولیت زندگیمان را می پذیریم , احساس نیاز شکل می گیرد و بطور خودکار انگیزه هم صورت می پذیرد .کلیدیک را می توانیم اول تمام کلید ها بگذاریم.
 اگر قبول نکنیم که ما امروز اشتباه کاشتیم و اشتباه برداشت کردیم و تمام کارهایمان خطا بوده , آن احساس نیاز شکل نمی گیرد .
 نیاز یک نیروی کششی است که من را به سوی هدف می کشاند , مثلاً آدمی که دارد از تشنگی میمیرد ونیاز به آب دارد هرچقدر شدت تشنگی بیشتر باشد حرکت آن به سوی آب بیشتر است و همچنین این شدت نیاز من شدت حرکت را در من زیاد می کند .
نیاز هرکس با دیگری فرق می کند اولویت رفتار ما به اولویت نیاز ما بستگی دارد انتخاب درست به تو انگیزه خواهد داد من اگر در زندگیم می دانستم نیاز کاذب و لازم من کدام است اینجا نبودم من بلد نبودم ولی امروز یاد گرفتم که اول با راهنمام مشورت کنم و راهکار بگیرم. 
خدمت کردن واقعا ایجاد انگیزه می کند وباعث می شود که هیچ وقت به بیراهه نرویم.
وضعیت فعلی :وضعیتی است که ما درآن قرار داریم .
وضعیت مطلوب : وضعیتی که ما به آن می خواهیم برسیم و نیاز به انگیزه داریم .
یکسری کارهاست که ما می دانیم که چکار می کنیم فقط راه انجامش را بلد نیستیم .تکیه کردن به افکار منفی که همیشه ما را زمین زده باعث بی انگیزگی می شود. خیلی از پیشکسوتان هم دچار این بی انگیزگی می شوند چون می گویند من می توانم ومن میدانم .
الویت نیاز اصلی ما را راهنما مشخص می کند وباید با راهنما مشورت کنیم.
هر موقع موفقیت را به شدت نیازت خواستی به آن می رسی زیرا نیاز نیروی کششی است و قانون دنیاست وبه هر چیز فکر کنم به طرف خودم می کشم , ثابت قدمی من است که در آن می مانم یا نه , با تکرار میشود پایدار ماند.
چرا می گویند حضور مرتب در کارگاه های آموزشی داشته باشید چون همین تکرار باعث انگیزه می شود.

اگر بی انگیزه شدیم چکار کنیم ؟
اول باید با راهنما صحبت کنیم .
رعایت کردن اصول وقوانین گروه درمانی ودر چهارچوب قدم برداشتن باعث انگیزه می شود.
برطرف کردن معایب و نواقصم وهربار که آنرا انجام دهم انگیزه ام بیشتر خواهد شد.


  • ۹۶/۰۹/۱۴
  • ۳۹۹ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۵)

  • خراسانیان
  • با سلام و عرض ادب..
    امیدوارم در همه ما این نیازهای ارزشمند شکل بگیرد چرا که برای ادامه راه ضرورت دارد..
    با تشکر فراوان و ارزوی موفقیت.
  • همایون سرایی
  • سلام
    سپاس از سرکار خانم هاشمی که شعبه مرکزی را سرافراز فرمودند
    وتشکر فراوان از اقای علی آزاد بابت آموزشگری عالیشون
    نیاز من حضور در گروه درمانی وانگیزه ام خواستن و رسیدن است
    به هدف مقدسی بنام رهایی
    رهایی از هرگونه اعتیاد رفتاری ، پنداری و وابستگی 
    ویقینا این نیاز و انگیزه است که مرا به سوی این هدف رهنمون مینماید
    برای یکایک عزیزان فرجامی نیک آرزومندم
    با سلام 

    با تشکر از سرکارخانم هاشمی و جناب آقای آزاد کارگاه آموزشی خوبی بود عالی 
    سلام و عرض ادب بسیار عالی بیان شد امیدوارم که همه ما بتوانیم کلیدها را درست و اصولی روی خودمان کار کنیم از خانم سلطانی و خانم هاشمی و آقای آزاد تشکر مینمایم
    پاسخ:
    تشکر
    باسلام. از صحبتهای آقای آزاد استفاده بردیم وممنونم از خانم هاشمی عزیز
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">