طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

تعادل همراه با تست روانشناسی

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱ ب.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

روز چهارشنبه مورخه 96/8/3 کارگاه آموزشی باموضوع تعادل به دبیری سرکار خانم بری وآموزشگری جناب آقای عباس عظیمی در شعبه ابوذر برگزار گردید...


تعادل

تعادل کلیدِ پنهانی برای رسیدن به موفقیت است. 
تعادل، پایه‌ و اساس رشد ما از کودکی است. با وجود تعادل است که ایستادن، راه رفتن و دویدن را می‌آموزیم. تعادل در حیطه‌های مختلفی از زندگی ما نقش دارد. باوجوداین تا عدم‌تعادل را در این حیطه‌ها تجربه نکنیم، ممکن است نتوانیم به اهمیت آن پی ببریم.
چرا در گروه درمانی هستیم ؟ برای قطع مواد ورسیدن به زندگی سالم 
زندگی سالم فقط با رعایت کردن یک سری اصول وقوانین است که امکان پذیر است .

یکی از اصول زندگی سالم ایجاد تعادل است .

تعادل به معنی قرار دادن هر چیزی سر جای خودش وهر کاری به وقت خودش

در زندگی عوامل های بسیاری هستند که ما باید تعادل آنها را نیز در نظر بگیریم مثل کار و یا خانواده و .. و .... اما موضوع مهم این است که ما تا زمانی که حد وسط و میان را رعایت کنیم و از افراط یا تفریط دوری کنیم در اینگونه روابط سلامت تعادل خود را تامین میکنیم .
میانه روی نقطه مقابل افراط وتفریط است .برای مثال :
تنفر افراط ولا ابالی گری تفریط است وبخشش میانه روی است .
تکبر افراط وعدم اعتماد به نفس تفریط است وتواضع وفروتنی میانه روی است.
با چند نوع از تعادل آشنا می شویم :
تعادل در طبیعت: در زندگی عوامل های بسیاری هستند که ما باید تعادل آنها را نیز در نظر بگیریم مثل کار و یا خانواده و .. و .... اما موضوع مهم این است که ما تا زمانی که حد وسط و میان را رعایت کنیم و از افراط یا تفریط دوری کنیم در اینگونه روابط سلامت تعادل خود را تامین میکنیم . 
تعادل شخصیتی : عامل حرکت در جهت رفع کردن نیازها وهیجانات وکنترل آنها وعامل رشد شخصیت است.

تعادل در اجتماع:مقام وموقعیتی که هر فرد به واسطه یکی از این امور در اجتماع دارد , شخصیت اجتماعی اورا تشکیل می دهد.

تعادل در ارتباط با دیگران:یک ارتباط سالم و مثبت ، ضمن حفظ استقلا فردی , سلامت ,  شادابی ، بهترینها را برای طرفین به همراه دارد. انسانهایی که ارتباطات سالم و درستی با دیگران دارند،استرس کمتری تجربه می‌کنند و شادتر هستند. طبیعتا در هر رابطه صحیح و انسانی رعایت یک سری اصول اولیه لازم و ضروری می‌باشد. برای حفظ و تداوم روابط سالم موارد زیر توصیه می‌شود.

آثار رعایت تعادل
1- عمر طولانی
2- سلامت جسمانی 
3- صرفه جویی اقتصادی
4- تقویت نیروی اراده
5- افزایش تواضع وفروتنی
6- الگو شدن


آقای عظیمی تست روانشناسی در مورد میانه روی را با یکی از اعضای جمعیت انجام دادند.

آیا شما فرد میانه رویی هستید؟

  جملات زیر را بخوانید و با توجه به اینکه هر جمله چقدر دربارۀ شما صدق می کند، به آن نمره ای از یک تا پنج بدهید.

  مقیاس نمره دهی به صورت زیر است:

  کاملا موافقم= 5 امتیاز،موافقم = 4 امتیاز، نظری ندارم = 3 امتیاز ،مخالفم= 2 امتیاز و کاملا مخالفم =1 امتیاز.

  * در عبارات 3،9،16 نمره گذاری به صورت معکوس انجام می شود.یعنی به گزینۀ کاملا موافقم 1 امتیاز و به گزینۀ کاملا مخالفم 5 امتیاز تعلق می گیرد. در پایان امتیازات خود را با هم جمع کنید.

  عبارات:

  1. من به راحتی در برابر وسوسۀ خوردن شیرینی و تنقلات مقاومت می کنم.

  2. صبح زود از خواب بیدار شدن، برایم کار مشکلی است.

  3. من معتقدم که باید بدی را با بدی و خوبی را با خوبی پاسخ داد.

  4. من انسان هدفمندی هستم.

  5. من با همۀ افراد، بدون در نظر گرفتن مقام و رتبه شان، به طور یکسان برخورد می کنم.

  6. سعی می کنم هیچ وقت خودم را برای دیگران نگیرم.

  7. اطرافیانم عقیده دارند که آدم کینه جویی نیستم.

  8. من قادرم احساسات و هیجاناتم را کنترل کنم.

  9. با این گفته موافقم که: "هرچه پیش آید، خوش آید".

  10. من هرگز کارهایی را که به من لذت آنی می بخشند، اما در دراز مدت سبب ناراحتی و رنجش من می شوند( مثل استعمال سیگار،الکل یا مواد مخدر) انجام نمی دهم.

  11. به نظر من بخشش و فراموش کردن خطاهای دیگران بهترین کاری است که می توان انجام داد.

  12. من می توانم رژیم غذایی خود را حفظ کنم.

  13. من قبل از دست زدن به هر کاری، به عواقب آن فکر می کنم.

  14. اغلب نسبت به احساسات وهیجانات خود، آگاه هستم.

  15. برای پنج سال آینده برنامۀ مشخصی دارم.

  16. دوست دارم که همیشه فقط خودم کانون(مرکز) توجه باشم.

  17. نیازی نمی بینم که دربارۀ رتبه و مقام خود، با دیگران صحبت کنم.

  18. من به طور منظم ورزش می کنم.

  19. چون انسان متواضعی هستم، دیگران با من راحتند.

  20. به عقیدۀ من اگر از فردی خطایی سر زد،باید برای جبران به او فرصت داد.

  نتیجه:

  امتیاز بالاتر از 60: شما فرد میانه رویی هستید که از خطاهای دیگران چشم پوشی کرده و درصدد انتقام جویی بر نمی آیید.همچنین از آنجایی که نسبت به احساسات و هیجانات خود آگاهی دارید بیشتر از روی عقل و منطق عمل می کنید تا بر مبنای احساسات. شما در زندگی اهداف خاصی دارید و برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی کرده اید.به علاوه تواضع و فروتنی شما سبب جلب توجه و ابراز محبت و دوستی اطرافیانتان می گردد.

  امتیاز کمتر از 60: از آنجایی که احساسات خود را به درستی نمی شناسید و قبل از عمل به عواقب کارتان فکر نمی اندیشید، ممکن است تصمیمات نسنجیده ای اتخاذ کنید.
برای اینکه زندگی پربارتری داشته باشید سعی کنید که :
1.به علت اصلی هیجانات و احساسات خود پی ببرید.
2.خطاهای دیگران را ببخشید و به فکر انتقام جویی نباشید. 
3.قبل از شروع هر کار، عواقب آن را خوب بسنجید .
4. به خاطر داشته باشید که هر یک از ما دارای نقاط قوت و ضعف هایی هستیم بنابراین دلیلی ندارد که به دیگران فخر بفروشید.


  • ۹۶/۰۸/۰۴
  • ۶۶۵ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۱۸)

درودبرخانواده ی بزرگ رستا
خداقوت به خانم بری وآقای عظیمی آموزشگری عالی بود استفاده کردم بااینکه متاسفانه دراین کارگاه حضورنداشتم ولی بااطلاع رسانی خانم سلطانی عزیزتوانستم از مطالب این کارگاه بهره ببرم خداقوت خانم سلطانی 
پاسخ:
تشکر
  • مرتضی کیانی
  • سلام خداقوت
    خیلی عالی برگزار شد از همه زوایا توضیح داده شد تشکر از خانم سلطانی بابت تهیه مطلب 
    دورو دبرجمعیت طلوع رهایی رستا 
    آقای عظیمی بزرگوار کارگاه بسیارخوب متنوع و مطالب آموزنده و جالبی بود مثل همیشه 
    خداقوت  
         سلام خدا قوت امتیاز من شد ۷۳ امیدوارم امتیاز خوبی باشه
    باعرض سلام وخداقوت به همه عزیزان آموزشگری اقای عظیمی ودبیری سرکارخانم بری عالی بودتشکرمیکنم خانم سلطانی عزیزکلی وقت میزاری برای ما واقعادستت دردنکنه خسته نباشید
    آقای عظیمی بزرگوار خداقوت کارگاه عالی بود 
    وموضوع هم بسیار کارآمد ومطالب باارزش وقابل استفاده برای همه  ورعایت تعادل درتمام لحظات زندگی برای بهترزیستن 
    سلام وعرض ادب
    خداقوت عرض میکنم به دبیر و آموزشگر خوب کارگاه آموزشی و همچنین به مسئول وبلاگ
  • ب.بایرمی دریانی
  • سلام و خداقوت.  دیروز کارگاه خیلی خوبی بود.  
  • فریبا سلطانی
  • باسلام  روزتان پراز انرژی مثبت 
    تشکر میکنم از  آقای عظیمی بسیار عالی بود 
    ممنون از دبیر جلسه 
    خواهرجان خداقوت 
  • همایون سرایی
  • سلام وعرض ادب
    جناب آقای عباس عظیمی از آموزشگری بسیار خوبتون سپاسگزارم
    سرکار خانم بری دبیر محترم
    وسرکار خانم فرزانه سلطانی خداقوت عرض میکنم
    درمورد تعادل باید عرض کنم 
    اندازه نگهداشتن به نوعی یعنی تعادل
    اندازه نگهدار که اندازه نکوست هم لایق دسمن است و هم در خور دوست

    ممنون وپاینده باشید
    با سلام 

    خدا قوت به سرکار خانم بری و آموزشگر خوبشان جناب آقای عباس عظیمی مثل همیشه جامع و متفاوت 

    اگر تعادل درزندگی نداشته باشیم همیشه یک کفه زندگی پایینتر از کفه دیگر است وکسی جز ما متضرر نمیشود 
  • سعید صفرپور
  • سلام و عرض خدا قوت خدمت سرکار خانم بری و جناب آقای عباس عظیمی از کارگاره آموزشی استفاده بردیم و بسیار عالی بود و نظر سنجی جالبی بود سپاسگزارم
    و عرض خداقوت به سرکار خانم سلطانی بزرگوار برای زحمت های فراوانشون 

  • حوریه صفرپور
  • سلام و عرض خداقوت فراوان خدمت  سرکار خانم بری عزیز و جناب آقای عباس عظیمی آموزشگری و دبیری فوق العاده بود خیلی استفاده بردیم 
    از سرکار خانم سلطانی عزیز هم کمال تشکر را دارم 

    سلام وخداقوت 
    خانم سلطانى ممنون بابت وبلاگ وتهیه مطالب 
    به سرکار خانم برى و اقاى عظیمى بابت برگزارى کارگاه اموزشى تبریک وخداقوت
    عرض سلام وخدا قوت دارم 
    خدمت خانم بری عزیز‌ و اقای عظیمی 
    کارگاه خوبی بود 
    یکی‌ از شاخصه های مهم 
    در زندگی و در مسیر درمان همین تعادل هست
    ممنون خانم سلطانی عزیز

  • افسانه توان
  • سلام وخدا قوت بابت گارگاه دیروز با موضوع تعادل آقای عظیمی کارگاه خیلی متنوع وبسیار مطالب آموزنده بود وخدا قوت به خانم سلطانی برای اطلاع رسانی وزحماتی که میکشید سپاسگزارم 
    با سلام و درود فراوان خدمت همه عزیزان 
    خدا قوت عرض میکنم .
  • ب.بایرمی دریانی
  • باسلام وخداقوت. کارگاه بسیار خوبی بود. 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">