طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

صبر در مسیر درمان اعتیاد

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۵۴ ق.ظ

صبر مقاومت در مقابل گذشت زمان برای رسیدن به هدف است....

اعتیاد یعنی وابستگی شدید به مواد مخدر به گونه ای که زندگی عادی کاملا مختل شده و ارزش مواد از همه چیز بیشتر می شود و این وابستگی دو قسمت است:۱-وابستگی جسمی  ۲-وابستگی روحی و ذهنی

در وابستگی جسمی در صورت نرسیدن مواد به بدن فرد از حالت عادی خارج شده و قادر به انجام هیچ کاری نمی باشد و به هر قیمتی باید مواد را به بدن برساند تا به صورت یک فرد عادی درآید قطع وابستگی جسم را ترک می گویند.امروزه ترک مواد مخدر به روش های گوناگون انجام می شود که بوسیله آنها بعد از چند ساعت یا چند روز بدن از آلودگی مواد مخدر پاک شده و به اصطلاح فرد ترک می کند اما مهمترین قسمت مصرف مواد مخدر ایجاد وابستگی ذهنی و روحی است که با ترک مواد مخدر قطع نمی شود و برای قطع این وابستگی باید درمان صورت بگیرد.

برای درمان فرد مصرف کننده باید خودش بخواهد بدون خواست فرد هیچ کاری برای درمان نمی شود انجام داد اما برای ایجاد این خواست(در افرادی که نمی خواهند)کمک خانواده بسیار موثر خواهد بود در حقیقت اعتیاد یک بیماری فکری و ذهنی است که با کار کردن روی آن قابل درمان است و فرد به تنهایی قادر به درمان آن نیست و با کمک خانواده و گروه درمانی این مهم انجام شدنی است .

خانواده همیشه به دنبال رهایی عزیز خود از اعتیاد بوده و برای رسیدن به این هدف هرکاری می کرده وقتی وارد گروه می شود و می پذیرد که فرد مصرف کننده علاوه بر ترک مواد باید درمان شود و می پذیرد که این کار به تنهایی امکانپذیر نیست و احتیاج به یک راهنما (بلد راه درمان)دارد از راهنما آموزش می گیرد و به این آموزش ها عمل می کند.

افراد خانواده در این آموزشها یاد می گیرند که با فرد مصرف کننده چگونه رفتار کنند و علاوه بر تاثیر بر ذهن و فکر او بر روی فکر و ذهن خود نیز کار می کند و ذهن خود را از رفتارهای غلط گذشته خالی می کند.برای رسیدن به درمان پایدار،اول باید ترک مواد صورت بگیرد در حقیقت ترک مواد راهگشای درمان است .

در مسیر درمان فنگاه کردن نیست صبر توام با حرکت است در حین حرکت ما آرامش خود را حفظ کرده و با آموزش بهترین فرصت ها را شناسایی می کنیم و در مسیر حرکت در بهترین فرصت ها ،بهترین کار را انجام می دهیم.

جهان هستی قانونی به نام قانون صبر دارد . تمام جهان قانونمند بوده و بر مبنای حکمت و حساب و کتاب است . تا این حد این قوانین حساب شده است که اگر گرمای زمین در حد یک درجه از آن چه که تعیین شده است تغییرکند ، کره زمین منهدم خواهد شد . فاصله خورشید تا زمین اگر از میزان تعیین شده و  حد خود تغییر کند ، همه موجودات از بین خواهند رفت . پس همه چیز حساب و کتاب دارد .

صبر وسیله و یک پله ترقی است .صبر مقاوت در مقابل گذشت زمان برای رسیدن به هدف است . این یک قانون در جهان فیزیکی است که برای رسیدن به هدف باید زمان بگذرد . شما بدون زمان نمی توانید به آن نتیجه دلخواه برسید . تمام بدبختی ای که  بشر بر سرش آمد ، از زمان آدم تا خاتم و بعد از آن ، این بود که  همه می خواستند پارامتر زمان را در درمان اعتیاد حذف کنند و هیچ کس نیز موفق نشد و نخواهد شد .

حال می خواهیم ببینیم که فرق صبر با کاهلی چیست . همراه صبر تلاش نیز وجود دارد . آنچه که همراه آن تلاش نباشد صبر نیست ، کاهلی و تنبلی است . اگر گندم را کاشتیم تلاشش این است که آن را آبیاری کرده و از او مراقبت کرده تا آفت به محصول نزند و حیوانات آن را از بین نبرد . تلاش در این راه صبر است . اگر گندم را کاشته و به امید خدا آن را رها کنیم می شود دیم . ممکن است محصول بدهد و یا محصول ندهد ، پسرد مصرف کننده یاد می گیرد به مواد مخدر به چشم دارویی نگاه کند که باید آن را کنار بگذارد و در مسیر درمان باید صبر داشت صبر به معنای نشستن و  این کار صبر نیست .

 اگر مادر آبستن شود باید از خود مراقبت کند و تلاش هایی را انجام دهد، اگر این کارها را نکند کاهلی و تنبلی است ،نباید دنبال کار نرفت و گفت توکل می کنم به خداوند . توکل این نیست . نباید گفت هر آنکس که دندان دهد نان دهد، این ها صحبت بیهوده است . هر آنکس که دندان داد ، دست و قدرت بازو را هم داد که به دنبال کار بروید .

 صبر یعنی مقاومت در مقابل گذر زمان برای رسیدن به هدف . ما برای انجام هر کاری باید صبر کنیم.

در مسیر درمان اعتیاد نیز بایستی ضمن اینکه تلاش می کنیم ، صبر هم داشته باشیم ، تا به امید خداوند به پایان نقطه که همان رهائی و درمان اعتیاد است برسیم.

  • ۹۶/۰۳/۰۷
  • ۷۷۰ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۹)

ضمن تشکرازمطالب شما باید اضافه کنم که صبر اولین گزینه در رهایی است وبیشتر دانشیار ها باید روی این گزینه کار کنندممنون
  • فریباسلطانی
  • باعرض سلام وخداقوت 
    مطالب بسیارمفید وعالیه ممنون خواهرجان 
    به معجزه صبر ایمان بیاورید 
    سلام وخدا قوت .مقوله صبر باید در تمامی مراحل زندگی ما باشد .اما با توکل وحرکت .موفقوپیروز باشید 
    ممنون و متشکر..روز بخیر طاعات همگی قبول درگاه حق..
  • حسین فراهانی
  • با سلام
    خداقوت و تشکر بابت مطالب مفید وبلاگ.پیروز باشید
    با سلام 
    ممنون از مطالب خوبتان امیدوارم که همه عزیزان روی این کلمه خوب فکر کرده و بعد آن را در رفتار و کردارشان عملی کنند . موفقیت از آن تک تک شما عزیزان است 
    بسیار عالی بود مطالب مفیدی که کلید موفقیت دانشیار آنی است که هنوز با عجول بودن چیزهای باارزش را میخواهند در کمترین زمان وبدون پرداخت بها بدست بیاورند
    تشکر از لطف شما عزیزم 
    پاسخ:
    سلام خانم رشیدی عزیزم ممنون  از لطفتون
    با سلام وعرض خدا قوت خدمت خانم سلطانی عزیز
    ممنون بابت مطالب مفید وعالیتان 
    صبر توام با حرکت میتواند موفقیت آمیز باشد
    باعرض سلام وخداقوت،امیدوارم باتمرین کردن روی این کلمه وبکارگرفتن آن درزندگی بتوانیم به اهداف عالی برسیم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">