طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

دلایل عدم موفقیت در مسیر درمان اعتیاد

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ب.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

درروز چهارشنبه 95/12/11 کارگاه اموزشی با موضوع دلایل عدم موفقیت در مسیر درمان به دبیری اقای اصغری واموزشگری اقای قریب وخانم کریمان در شعبه ابوذر برگزار شد....

دلایل عدم موفقیت در مسیر درمان 

دراینجا سعی می شود بعضی از دلایل عدم موفقیت که باعث مایوس شدن از درمان می شود بررسی شود تا انشااله در این مبارزه هرچه موفق تر باشیم و باور درمان شدن اعتیاد در جامعه قوی شود که این باور خودش باعث می شود افراد بیشتری در این موج درمان شرکت کنند.

به دلایل عدم موفقیت در درمان اعتیاد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 - نداشتن خواست اولیه و اصلی برای قطع مواد و پایداری در مسیر رهایی

2 - غرور کاذب : رسیدن فرد به این مرحله که می پندارد همه چیز را می داند و راهنما و گروه دیگر هیچ کمکی نمی تواند به وی بکند.

3 - شکل گیری این باور اشتباه در ذهن فرد که من می توانم کنترل شده مصرف کنم.

4 - اهمیت ندادن به آموزش ها و اینکه آموزش ها دیگر سودی برای من ندارد.

5 - عدم رعایت بایدها و نبایدها و قوانین و حرمت ارائه شده از سوی گروه و جمعیت

6 - عدم داشتن اعتماد به نفس و شکل گیری این باور که هیچ گاه به موفقیت دست پیدا نخواهم کرد و به طور کلی نگرش و تفکر منفی.

7 - نداشتن تمرکز برای رسیدن به هدف

8 - ناامیدی و یاس از شکست و درس نگرفتن از این اشتباهات

9 - نداشتن تصویر ذهنی از موفقیت و عدم تجسم این موضوع که می توانیم به موفقیت دست یابیم.

10 - نداشتن نظم و برنامه ریزی در مسر رهایی و زندگی

11 - پرداختن به حاشیه ها و دوری از کسب آموزش ها

12 - عدم اعتقاد و باور قلبی به مسیر و گفته های راهنما

از دلایل دیگر عدم موفقیت نداشتن انگیزه ،لذت طلبی و…،در کل داشتن باورهای غلط (اعتیادهای پنداری) در زندگی است که مانع تغییر در مسیر درست می شوند.

بعضی اشخاص نمی توانند خودشان را ببخشند و هنوز در گذشته سیر می کنند این باعث می شود که ذهن هنوز درگیر باشد و این درگیری مانع اموزش صحیح می شود.در مسیر درمان نباید از خط قرمزهایی که گروه درمانی مشخص می کند عبور کرد و اگر اتفاقا قدمی بیرون از مسیر رفته و یا گرفتار حاشیه شویم باید فورا رفتارمان را اصلاح و به مسیر برگردیم شخصی که حرف شنوی کم دارد دچار این مشکل می شود و این خود باعث کند شدن حرکت در مسیر درمان می شود اما اگر فورا رفتارمان را اصلاح کنیم و به مسیر برگردیم اگرچه کند ولی در نهایت به مقصد می رسیم گذر کردن از خط قرمزها این خطر را دارد که ذهن فرد در حاشیه ها و در خارج از مسیر بماند و خود از مسیر درمان کاملا خارج شود و به درمان نرسد.

یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت ارتباط با افراد مصرف کننده خارج از مسیر درمان است.ارتباط موثر را فقط با راهنما حفظ کنیم با سر خود راه نرویم این یک اصطلاح در گروه درمانی است یعنی اینکه در ذهن ما دانایی وجود ندارد پس باید در هر کاری و هر حرکتی با راهنمای خود مشورت کنیم و از او بخواهیم به ما بگوید که چه کار کنیم و به انچه می گوید عمل کنیم این ارتباط موثر با راهنماست زیرا ما باور داریم که راهنما قبلا تمام مشکلات اعتیاد را تجربه کرده و مسیر درمان را طی کرده و تمام راه را خوب می شناسد و راه را برای ما روشن می کند و ما را به مقصد می رساند این ایمان به راهنماست .

در مسیر درمان صداقت یکی از مهمترین عوامل موفقیت و پنهان کاری و دروغگویی از دلایل عدم موفقیت است وقتی به پزشک مراجعه کرده و درد دست خود را پنهان کرده و یا به دروغ بیماری خود را سردرد معرفی کنیم پزشک داروی اشتباه داده و درد ما درمان نمی شود و چه بسا بیماری ما شدید تر شود. باید در مورد هر مسئله ای از مقدار و نوع مواد مصرفی تا وضعیت زندگی و رفتارهای متقابل با خانواده و دیگر افراد اطراف ما با راهنما کاملا صادق باشیم تا راهنما بتواند با اطلاعات صحیح بدست امده راهکار صحیح بدهد و در انتها عملکرد درست و اصولی به اموزشها و اگاهی های بدست امده در کارگاه و راهکارهای راهنما وتسویه حساب با مواد مخدر از دلایل مهم موفق شدن در مسیر درمان است.

 

  • ۹۵/۱۲/۱۱
  • ۴۷۴ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۵)

  • فریباسلطانی
  • سلام وعرض ادب خدمت جمعیت طلوع رهایی رستا 
    کارگاه بسیار مفید و پرباری بود سپاسگزارم از همه دوستان 

    خداقوت عرض میکنم خدمت مسئول وبلاگ شعبه
    بسیار کارگاه خوبی بود
    باسلام وخداقوت،بسیارعالی بود،ممنون که مطالب رادراختیارعزیزانی که حضورنداشتندمیگذارید
    با سلام و عرض خدا قوت 

    درود بر آموزشگران مطالبی که به وسیله مسول وبلاگ نوشته شده از خلاصه صحبتهای آموزشگران عالی است ودر تنهاییها بدرد آدم میخورد .   ممنون از مطالبتان 
  • حسین فراهانی
  • با سلام و عرض خداقوت
    تشکر از خانم کریمان و اقای قریب به سبب ارایه مطالب مفید و خداقوت به اقای اصغری بابت اداره کارگاه.
    در پناه حق پیروز باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">