طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

بنام خالق یگانه ومهربان

در روز شنبه 95/11/30 کارگروه اقای فراهانی با قرائت قران وبا موضوع عوامل موفقیت در مسیر درمان اغاز به کار کرد ....

عوامل موفقیت در مسیر درمان 

رهایی سه بعد دارد :طول ,عرض, عمق 

طول رهایی کنار گذاشتن کارهایی که زمان مصرف انجام می دادیم .

عرض رهایی کنار راهنما بودن و گوش دادن کامل به حرفهای راهنما

عمق رهایی 1- احساس رضایتی از ترک مواد 2-دارابودن نفس مطمئنه 3- خشنودی قلبی

عوامل موفقیت  :

1- خواستن فردی (خود فرد باید متمایل باشد به ترک مواد) 

2-حضور مرتب در کارگاه اموزشی (حتماً فرد باید به صورت فیزیکی در جلسه باشد تا راهنما از نزدیک حال واحساس بیمار را در درک کند)

3- ایمان وصداقت به راهنما ( به راهنما اعتماد کنم حتی اگر من بزرگتر باشد. فکر خودم را با فکر راهنما عوض کنم در مسیر درمان مغرور نباشم.

باید به قوانین کارگروه عمل کنم تا به موفقیت برسم.

4- گرفتن اموزش , با لیوان خالی سر کلاس حضور پیدا کنیم وبه حرفها کامل گوش کنیم ,حتی اگر یک کلمه یاد گرفتم به همان عمل کنم .

5- تسویه حساب با مواد مخدر , فرد بیمار باید این کاررا انجام دهد.مواد مخدر هیچ دردی از من درمان نمی کند وفقط به عنوان یک مسکن عمل می کند ودر مرحله بعدی به مشکلات من اضافه می کند. 

6- انگیزه , درهر مرحله از درمان باید انگیزه بیرونی ودرونی وجود داشته باشد.انگیزه درونی مهمتر است .در بحث درمان باید خود خواه باشیم وفقط به خودمان فکر کنیم .اگر من درست شوم همه مسائل (خانواده , کار , اجتماع ) درست می شود.

7- گروه درمانی , از تجربه دوستان همدرد می توانیم استفاده کنیم به شرطی که ان شخص تجربه کافی داشته باشد تا بتواند من را راهنمایی کند ودر مسیر درمان کمک حالم باشد.

8- خدمت کردن ,خدمتی صادقانه به طور معجزه اسا حال مرا خوب می کند . حتماً نباید راهنما باشم می توانم با تحویل گرفتن دوست همدرد ,صندلی جمع کردن,چایی دادن خدمت کنم وحال بد خودم را با حال خوب عوض کنم.

9- عشق دادن ,جمعیت مثل خانواده من می ماند . فقط با عشق ورزیدن این مسیر ادامه پیدا می کند.دیگران کاشتند ومن استفاده کردم  حالا نوبت من است من میکارم تا دوستان همدردم استفاده کنند. این چرخه باید ادامه پیدا کند تا روزی به امید خداوند شاهد ریشه کن شدن بیماری اعتیاد باشیم به لطف خداوند .

می خواهم بگذرم 

می خواهم عبور کنم

می خواهم رد شوم 

از بندهایی که پنهانی برای خود ساخته ام

  • ۹۵/۱۲/۰۱
  • ۳۲۶ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۳)

با سلام و عرض خدا قوت 

از مطالب خوب کارگروه استفاده بردم خیلی خوب واضح گفته شده و به دل مینشیند خدا قوت آقای فراهانی , تولدتان را هم تبریک گفته واز خداوند موفقیتهای پی در پی برایتان خواستارم 
  • حسین فراهانی
  • با سلام
    خداقوت به سرکار خانم سلطانی بابت انعکاس تمامی فعالیتهای شعبه ابوذر.
    امید که بتوانیم قدمی برای خدمت به همدردانمان برداریم.
    سربلند باشید
    پاسخ:
    سلام اقای فراهانی وتشکر از حمایت وبلاگ ومطالب خوب ومفیدی که در کارگروه بیان کردید موفق وپایدار باشید.
    با سلام
    خوشحالم که دانشپذیرم امروز میتواند در جهت کمک به همدردان خود گامی بردارد و امیدوارم همواره در این مسیر موفق باشد.
    خداقوت ویژه به خانم سلطانی عزیز که برای اطلاع رسانی وبلاگ شعبه ابوذر زحمت زیادی میکشند.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">