طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

ترک و درمان اعتیاد بدون نیاز به بستری شدن

طلوع رهایی رستــا (شعبه ابوذر)

گل

چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۴۲ ب.ظ

شکل ظاهری مخدر گل همانند ماری جوانا یا حشیش است و بررسی‌ها نشان داده شده که ماری جوانا را آغشته به کاتابیش صنعتی کرده و با افزودن مواد توهم‌زا و محرک‌های دیگر بر قدرت مخدر بودن، سرخوشی و تشنگی آن تا چند برابر معمول افزوده‌اند و لذا بسیار خطرناک‌تر از ماری جوانا یا حشیشی فعلی است و نیز مصرف آن در سال جاری رواج بیشتری دارد.

نام گذاری گل ترفندی موزبانه از سوی سوداگران مرگ برای جا انداختن سریع این ماده در نوجوانان و جوانان است تا به دور از برداشت‌های بد و منفور در جامعه باشد چون نام گل زیبا است و احتمالا چون طبیعی است خطری ندارد و وحشت و بدبینی شکل گرفته در ذهن را کاهش می‌دهد.

بیشترین گروه مصرف کننده این ماده نوجوانان و جوانان هستند چون آنها در این سنین بشدت به دنبال تجربه‌های تازه‌اند و نیز متاسفانه مصرف این ماده در خانم‌ها هم با شیوع بالا در سطح کشور در حال گزارش است. نکته بسیار مهم این است که برخی از درمانگران معتقدند که ترک این ماده از مواد تزریقی هم سخت‌تر است.

حجم بالای ورود به کشور، منبع اولیه گیاهی این ماده، ارزانی، سهولت در مصرف(کشیدنی)، قابلیت حمل آسان، قابلیت بارگذاری در نخ سیگار، امکان مصرف در بسیاری از محل‌ها و موقعیت‌ها و نیز امکان تهیه در ساده‌ترین اماکن از جمله مهمترین عوامل شیوع بالا در مصرف این ماده است.

از عوارض‌های بسیار خطرناک این ماده تخریب شدید حافظه، فراموشی، حواس پرتی، اشتهای شدید و بهم خوردن روال رژیم غذایی انگیزه بسیار ضعیف در ترک، ایجاد مشکلات بعضا غیر قابل برگشت(کبدی، قلبی، غددی، گوارشی، مغزی) حالات جنون آمیز در فرد همراه با (توهم، هذیان، سوءظن و پرخاشگری) است.

مصرف آن در دراز مدت موجب گرایش به سوی مواد خطرناک‌تر، عفونت‌های ریوی، نازایی، آترونی مغز و تشنج، اختلالات روانی شدید و پایدار، ایجاد سندروم بی‌انگیزگی که یک حالت ناامیدی، بی‌‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی است می‌شود.

  • ۹۴/۰۳/۰۶
  • ۲۱۶ نمایش
  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات (۱)

خدا قوت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">